بازدید رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی از مرکز نوآوری کیش

بازدید رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی از مرکز نوآوری کیش

به گزارش روابط عمومی موسسه علوم و فنون کیش روز پنجشنبه 24 مهرماه 99  رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی و هیات همراه از مرکز نوآوری کیش بازدید به عمل آورد.

در این بازدید مسعود توفیقی مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه علوم و فنون کیش و مدیر مرکز نوآوری کیش، معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا و رییس فراکسیون مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس، حسین حاتمی منتخب مردم کلیبر و دبیر شورای فراکسیون، حسین گروسی معاون پارلمانی مجلس شورای اسلامی، سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان منطقه آزاد کیش، خسرو نشان معاون گردشگری سازمان و سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، احسان سلیم پور رئیس دفتر موسسه علوم و فنون کیش در جزیره کیش، نوید ناصحی فر مدیر روابط عمومی موسسه علوم و فنون کیش و پرویز عطایی رئیس گروه های نوآوری  حضور داشتند.

در ابتدای این بازدید مدیر مرکز نوآوری کیشبه تفصیل فضاهای موجود در مرکز نوآوری کیش شامل فضای برگزار رویداد، کافه نوآوری، کابین های مذاکره شرکت ها، فضاهای کار اشتراکی و دفاتر شرکت های دانش بنیان را معرفی کرد.

مسعود توفیقی در خصوص شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز نوآوری کیش گفت: خوشبختانه شرکت های مستقر طیف وسیعی از مهارت و دانش را در این مرکز متمرکز کرده و خواهند کرد. موقعیت جزیره کیش امتیازات و فرصت های فراوانی برای اقتصاد دریا و گردشگری دریایی فراهم آورده است و چندین شرکت در حال حاظر بر تولیدات در این زمینه تمرکز دارند. علاوه بر این شرکت های مستقر، در حوزه های اینترنت اشیا، نرم افزار، محیط زیست، ارزدیجیتال، حوزه های نفتی و صنعتی فعالیت دارند و مرکز نوآوری کیش به عنوان حلقه واسط دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و اصناف کیش به شناسایی و رفع نیازهای جزیره کیش به طور اخص خواهد پرداخت.وی در ادامه گفت: تاکنون بیش از 170 شرکت دانش بنیان درخواست استقرار در مرکز نوآوری کیش داشته‌اند که پس از ارزیابی و برگزاری جلسات مصاحبه، 40 شرکت از میان آن ها پذیرفته شده اند. 

مدیر مرکز نوآوری کیش مغفول ماندن پروسه ارزشگذاری دانش فنی در کشور را یکی از دغدغه های اصلی نوآوران و ایده پردازان عنوان کرد. وی در ادامه افزود جزیره کیش می تواند پایلوت بسیاری از طرح های مورد نیاز کشور باشد. هوشمندسازی جزیره کیش که با تاکید ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حال پیگیری است نوید بخش دستیابی به جزیره ای هوشمند در کشور است. امروزه نیاز بشر ایجاب می کند که مقولاتی چون اینترنت اشیا و شهر هوشمند توجه ویژه گردد و در این زمینه جزیره کیش پتانسیل هوشمند شدن را دارد و به طور مشخص این طرح می تواند پایلوتی باشد از یه اتفاق بزرگ در سراسر کشور.

معصومه پاشایی ظرفیت های جزیره کیش در جذب توریست را جالب توجه عنوان کرد. وی در این خصوص گفت وجود چنین ظرفیتی می تواند شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز نوآوری کیش را به تلاش در خلق ایده هایی در راستای جذب گردشگر به ویژه از کشورهای مسلمان همسایه سوق دهد. وی در ادامه افزود امروزه ارزآوری مقوله‌ای حائز اهمیت است و جذب گردشگر به این حوزه کمک شایانی خواهد کرد.

رییس فراکسیون مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد امروزه باید از همه ظرفیت های نوین مالی برای ورود ارز به کشور و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم استفاده شود.

معصومه پاشایی همچنین از افزایش مشوق های مالیاتی برای فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران در جزیره کیش خبر داد و گفت: معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد یکی از امتیازاتی محسوب می شود که شمار زیادی از فعالین حوزه های تجارت و صنعت را برای سرمایه گذاری در این منطقه ترغیب و تشویق می کند. وی با بیان این که اقدامات موثری در خصوص مشوق های مالیاتی در کشورهای همسایه از جمله ترکیه و امارات برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است که در مقایسه با مناطق آزاد ایران در شرایط مطلوب تری قرار دارند، اظهار داشت: مناطق آزاد ایران برای رقابت با کشورهای همسایه باید از امتیازات و مشوق های مالیاتی طبق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد برخودارد باشند تا برای سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه های مختلف به این منطقه جذب شوند.

پاشایی بهرام مهمترین تصمیمات فراکسیون برای بررسی مشکلات مناطق آزاد را بیشتر در بستر جامعه دانست و افزود: با یک تقسیم کار به تمام مناطق آزاد کشور سفر خواهیم کرد و بر اساس خواسته بخش خصوصی که عامل اصلی رونق اقتصادی در این مناطق است، از نظرات و پیشنهادات آنان در بازنگری که قانون خواهد داشت بهره مند می شویم.

عکس و خبر / نوید ناصحی فر

 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: