9 روش برای بهبود ارتباط معلمان و والدین

والدین نقشی اساسی در آموزش فرزندانشان دارند اما برقراری ارتباط موثر و مفید با آنها حتا برای معلمان کهنه‌کار و باسابقه چالشی همیشگی است.
9 روش برای بهبود ارتباط معلمان و والدین

ارتباط برقرار کردن با والدین زبان‌آموزان، به ویژه در سنین پایین‌تر ممکن است برای معلمان چالش‌برانگیز باشد. در این مقاله، 9 روش برای آسان‌تر کردن این ارتباط ارائه می‌شود:

والدین نقشی اساسی در آموزش فرزندانشان دارند اما برقراری ارتباط موثر و مفید با آنها حتا برای معلمان کهنه‌کار و باسابقه چالشی همیشگی است.

در ادامه نکاتی برای برقراری ارتباط موثر با والدین، از لبخند زدن تا ایجاد حس اعتماد در آنها ارائه می‌شود.

1. گرم برخورد کنید.

رفتاری کمی دوستانه تاثیر زیادی دارد، به ویژه در ارتباط میان معلمان و والدین کودکان کم‌سن‌وسال. تفاوتی ندارد که این ارتباط از طریق ایمیل، پیام کوتاه یا حضوری باشد. گرم برخورد کنید، با رویی گشاده و به آنها دلگرمی بدهید. اگر والدین را حضوری یا از طریق تماس تصویری ملاقات می‌کنید، لبخند بزنید و ارتباط چشمی‌تان را حفظ کنید.

2. رویکردی مثبت داشته باشید.

ارتباط موثر میان والدین و معلمان از مثبت‌نگری آغاز می‌شود. وقتی با والدین یا سرپرستان زبان‌آموزی تماس می‌گیرید صحبتتان را با اشاره به نکته‌ای مثبت درباره‌ی آن زبان‌آموز شروع کنید. درست مانند رفتار دوستانه، رویکرد مثبت نیز تاثیری عمیق خواهد داشت.

3. اعتمادشان را جلب کنید.

اساس ارتباط موثر با والدین، جلب اعتماد آنهاست. اعتماد کردن والدین به معلمان فرزندانشان جزئی اساسی است. در هنگام صحبت کردن با والدین، به آنها اطمینان دهید که تمام صحبت‌هایتان بین خودتان خواهد ماند و همچنین اینکه به عنوان یک معلم همیشه صلاح زبان‌آموزانتان را می‌خواهید.

4. ارتباط مرتب و کافی داشته باشید.

به این موضوع توجه داشته باشید که با والدین به اندازه و مرتبا در ارتباط باشید. یکی از اشتباهات رایج در میان معلمان زبان در سطوح کودک و نوجوان، ارتباط ناکافی یا تنها ارتباط برقرار کردن در هنگام بروز مشکل است. اگر به طور منظم با والدین در ارتباط باشید، وقتی با آنها تماس می‌گیرید فورا به این فکر نمی‌افتند که مشکلی وجود دارد.

5. روش‌ مناسب هر فرد را بیابید.

در مواجهه با مسئله‌ی ارتباط والدین و معلمان، یک روش یکسان ممکن است برای همه‌ی افراد جواب ندهد. از اپ‌ها، پیام‌رسان‌ها و ایمیل گرفته تا شبکه‌های اجتماعی، پیام کوتاه و تماس تلفنی، برای هر یک از والدین و سرپرستان ممکن است یکی از این ابزارهای ارتباطی بهتر جواب دهد. روش مناسب هر فرد را بیابید و همان را به کار ببرید.

6. به والدین احساس ارزشمندی بدهید.

ارتباط خوب میان والدین و معلمان به ویژه در مورد زبان‌آموزان کم‌سن‌وسال از جایی آغاز می‌شود که به والدین احساس ارزشمندی بدهید. همه‌ی لدین و سرپرستان ارزشی در خود دارند که می‌تواند به درد کلاستان بخورد. از آنها بخواهید و تشویقشان کنید تا نقاط قوت خود را برای کمک به شما و کلاستان به کار بگیرند.

7. از حمایت آنها قدردانی کنید.

والدین مجبور نیستند در آموزش فرزندانشان مشارکت کنند. اگر والدین یا سرپرستان زمانی را به ملاقات با شما یا شرکت در جلسات موسسه یا مدرسه اختصاص می‌دهند، برای وقتی که گذاشته‌اند، ارزش و احترام قائل شوید و از آنها تشکر کنید.

8. از آنها سوال کنید و گوش دهید.

وقتی با والدین زبان‌آموزان صحبت می‌کنید، از آنها سوال کنید. نه تنها درباره‌ی عادت‌های مطالعه‌ی زبان‌آموزانتان، بلکه درباره‌ی علاقه‌مندی‌هایشان نیز سوالاتی بپرسید. گوش دهید و اطلاعات را جذب کنید. از اینکه با این کار چقدر با زبان‌آموزانتان و خانواده‌هایشان آشنا خواهید شد، تعجب خواهید کرد.

9. پیش‌فرض نداشته باشید.

هیچ معلمی هرگز نباید درباره‌ی زندگی شخصی زبان‌آموزانش پیش‌فرضی داشته باشد. هرگز فرض نکنید که همه‌ی زبان‌آموزانتان با هر دو والد و یکی از آنها یا هیچ یک از آنها زندگی می‌کند. همچنین هرگز فرض را بر این نگذارید که والدین یا سرپرستان زبان‌آموزانتان انگلیسی صحبت می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که خانواده‌ها انواع، تعداد و پیشینه‌های متفاوتی دارند.

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

  • زهرا خورشیدیان بسیااار عالی

  • مریم اسدی حمایت از والدین و زبان آموز از هر روشی قطعا نتیجه عالی و رو به رشدی خواهد داشت.

  • محمد مهربان روشهای ساده و بسیار موثری میباشد برای رشد مجموعه آموزشی

  • فاطمه امینی سلام و خسته نباشید با این روشها همیشه کارآموز و معلمان گرامی موفق خواهند بود موفق باشین عزیزان

  • علیرضا رئوف قطعا ارتباط با والدین با برخورد گرم و صمیمانه و جلب اعتماد آنان وقدردانی از حمایتشان به پیشرفت زبان آموز و مجموعه آموزشی کمک شایانی خواهد بود.

  • مسعود عااالی

  • هادی خانی ممنون ازتون مطالب مثل همیشه خوب و آموزنده

  • افشین رحمانی 👍👍

  • پارسا درخشان البته که معلمای خوب کیش از همه نظر خوب و با تجربه هستن ممنون از زحمات پرسنل کیش

  • سید طاها ممنون خیلی خوب بود

  • رخشانی بسیار عالی

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: