بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مرکز نوآوری کیش

بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مرکز نوآوری کیش

به گزارش روابط عمومی موسسه علوم و فنون کیش روز چهارشنبه مورخ 14 آبان ماه 99 اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مرکز نوآوری کیش بازدید به عمل آوردند.

این بازدید به میزبانی مسعود توفیقی مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش و مدیر مرکز نوآوری کیش و با حضور سید احمد رسولی نژاد نایب رییس کمیسیون صنایع و معدن، مصطفی خانزادی سرپرست معاونت فنی و زیربنایی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش،  امیرحسین اسماعیلی دبیر کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام و المسلمین سلیمی عضو کمیسیون و عضو هیئت رئیسه مجلس، حجت الاسلام و المسلمین حسینی نیا عضو کمیسیون و رئیس کمیته صنایع نفت و گاز پتروشیمی، حجت اله فیروزی سخنگوی صنایع و معادن، احسان سلیم پور رئیس دفتر موسسه علوم و فنون کیش در جزیره کیش، نوید ناصحی فر مدیر روابط عمومی موسسه علوم و فنون کیش و پرویز عطایی رئیس گروه های نوآوری  انجام شد.

در ابتدای این بازدید مدیر مرکز نوآوری کیش در خصوص فلسفه وجودی مرکز نوآوری کیش، اولویت بالای اقتصاد مبتنی بر دریا و توسعه جزایر جنوب کشور در مرکز نوآوری صحبت کرد. توفیقی گفت: اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان در کیش شکل گرفته و در حال پیشرفت است و جزیره کیش پذیرای عرضه محصولات فناورانه بخش خصوصی است و ریسک ابتدایی چرخه ایده به محصول را می پذیرد. وی خاطر نشان کرد در این مسیر حمایت های لازم از شرکت‌ها از تخصیص سوله های کارگاهی تا دفتر کار در مرکز نوآوری کیش و سایر مزایای حضور در منطقه آزاد کیش پیگیری می شود.

مدیر مرکز نوآوری کیش در ادامه به تفصیل فضاهای موجود در مرکز نوآوری کیش شامل فضای برگزاری رویداد، کافه نوآوری، کابین های مذاکره شرکت ها، فضاهای کار اشتراکی و دفاتر شرکت های دانش بنیان را معرفی کرد. توفیقی در خصوص شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز نوآوری کیش گفت: خوشبختانه شرکت های مستقر طیف وسیعی از مهارت و دانش را در این مرکز متمرکز کرده و خواهند کرد. موقعیت جزیره کیش امتیازات و فرصت های فراوانی برای اقتصاد دریا و گردشگری دریایی فراهم آورده است و چندین شرکت در حال حاضر بر تولیدات در این زمینه تمرکز دارند. علاوه بر این شرکت های مستقر، در حوزه های اینترنت اشیا، نرم افزار، محیط زیست، ارزدیجیتال، حوزه های نفتی و صنعتی فعالیت دارند و مرکز نوآوری کیش به عنوان حلقه واسط دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و اصناف کیش به شناسایی و رفع نیازهای جزیره کیش به طور اخص خواهد پرداخت. وی در ادامه گفت: تاکنون بیش از 170 شرکت دانش بنیان درخواست استقرار در مرکز نوآوری کیش داشته‌اند که پس از ارزیابی و برگزاری جلسات مصاحبه، 40 شرکت از میان آن ها پذیرفته شده اند. 

مدیر مرکز نوآوری کیش مغفول ماندن پروسه ارزشگذاری دانش فنی در کشور را یکی از دغدغه های اصلی نوآوران و ایده پردازان عنوان کرد. وی اظهار امیدواری کرد موضوع کپی رایت و قانون مالکیت معنوی توسط مجلس به سامان گردد.

 

 

عکس و خبر / نوید ناصحی فر

 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: