بازدید تیم پژوهش و فناوری موسسه علوم و فنون کیش از پارک علم و فناوری البرز

بازدید تیم پژوهش و فناوری موسسه علوم و فنون کیش از پارک علم و فناوری البرز

به گزارش روابط عمومی موسسه علوم و فنون کیش روز چهارشنبه مورخ 5 شهریور 99 تیم پژوهش و فناوری موسسه علوم و فنون کیش و مرکز نوآوری کیش از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری البرز و شرکت‌های دانش بنیان این مجموعه بازدید به عمل آورد.

در این بازدید مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و  اشتهارد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بهروز بادکو رییس سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی ، مجید صحراگرد رییس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری تهران، مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی، احسان سلیم پور رئیس دفتر موسسه علوم و فنون در جزیره کیش و پرویز عطایی رییس گروه های نوآور مرکز نوآوری کیش حضور داشتند و هدف از آن همکاری و ارتباط دو مجموعه و استفاده از ظرفیت های طرفین بود.

مهندس عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در این بازدید به معرفی و تشریح فعالیت‌های پارک پرداخت و گفت: استقرار بیش از۱۶ مرکز جهاددانشگاهی ، بیش از ۷۲ واحد فناور و دانش بنیان و وجود ۲ مرکز رشد در پارک علم و فناوری البرز باعث شده این منطقه در توسعه علمی و صنعتی استان، نقشی مهم و کلیدی داشته باشد .

دکترعسگری توسعه مراکز حمایتی و پارک‌های علم و فناوری را راه حل توسعه صنعت دانش‌بنیان خواند و حلقه مفقوده در این حوزه را ایجاد ارتباط بین مراکز دانش بنیان و واحد‌های تولیدی دانست و در ادامه گفت: حمایت به این معنی نیست که شرکت‌های جوان دانش بنیان را وارد چرخه تولید و صنعت کنیم بلکه حلقه اصلی که باید در این بخش ایجاد بکنیم این است زنجیره اتصال بین شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های تولیدی برقرار شود. باید اجازه بدهیم افرادی که استعداد تولید دانش و تکنولوژی‌های نوین را دارند، در حوزه تخصصی خودشان بمانند. مشابه این زنجیره در سایر استان‌ها ایجاد شده است و هر دو طرف به صورت برد-برد، از این معامله نتیجه گرفته اند
دکتر بادکو با اشاره به سه دهه فعالیت پارک و علم فناوری البرز، گفت: جهاد دانشگاهی سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این بخش انجام داده است. این منطقه یک قطعه الماس در البرز است که باید از تمام ظرفیت‌های آن استفاده کردوی افزود: بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برروی شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های صنعتی است که ثمرات زیادی برای کشور در تمام حوزه‌ها دارد و موجب توسعه می‌شود.

لازم به توضیح است مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی در سال 1365 با هدف ایجاد فضاهای تحقیقاتی و پژوهشی متمرکز و استاندارد در امر تحقیقات، خصوصاً در مراحل طراحی، آزمایشگاه، پایلوت و ساختار حوزه های شیمی، مهندسی شیمی طراحی شده و در  حال حاضر قریب 70 هزار متر مربع ساختمان شامل آزمایشگاه، سالن پایلوت، اداری، انبار و گارگاه ساخته شده استهم اکنون در مجموعه 29 واحد و پژوهشکده و مرکز و پارک علم و فناوری البرز با 70 شرکت پذیرش شده فناور و دانش بنیان و نیز سازمان مرکزی جهاددانشگاهی بخشی از فعالیت های خود را در مجتمع به انجام  می رساند.

 

 

 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: