نشست تخصصی نقش و جایگاه مناطق آزاد در اکوسیستم فناوری و نوآوری

این نشست در حاشیه یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی (کیش اینوکس) برگزار گردید.
 نشست تخصصی نقش و جایگاه مناطق آزاد در اکوسیستم فناوری و نوآوری

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزشی علوم و فنون کیش، روز پنجشنبه مورخ 30 آبان ماه 98 نشست تخصصی "نقش و جایگاه مناطق آزاد در اکوسیستم فناوری و نوآوری" توسط انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران در مرکز همایش های بین المللی کیش، سالن ابن سینا، برگزار شد.

در این نشست دکتر علی معینی مدیر پژوهش و نوآوری موسسه آموزشی علوم و فنون کیش، مهندس احمد ورد مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری استان اصفهان، دکتر سید سپهر قاضی نوری نائینی استاد دانشگاه تربیت مدرس و خانم دکتر شاهوردی به نمایندگی از صندوق نوآوری و شکوفایی حضور داشتند.

دکتر قاضی نوری دیدگاه ­ها و رویکردهای مختلف موجود در زمینه استقرار مراکز نوآوری در مناطق آزاد را بیان نموده و مهمترین خطر پیشروی این مراکز را تعیین مدیریت اکوسیستم و نحوه اجرای آن دانست. مهندس ورد به عنوان نماینده صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری اصفهان، بر لزوم استفاده از زیرساخت های مناطق آزاد و نهادهای مشوق در جهت توسعه کارآفرینی مناطق آزاد، همچنین رفع مشکلاتی نظیر تبدیل شهر خلاق به شهر کارگری به عنوان یکی از معضلات پیشروی این اکوسیستم بیان نمودند. دکتر شاهوردی به عنوان نماینده صندوق نوآوری و شکوفایی اهم اقدامات و تسهیلات صندوق برای شرکت­های مستقر در مناطق آزاد را بیان نمودند.

دکتر معینی معاونت پژوهش مرکز نوآوری کیش ابتدا به تشریح اقدامات انجام شده در مرکز نوآوری کیش و امتیازهای  استقرار شرکت­ های دانش بنیان در مرکز و اهم اقدامات پیش روی مرکز در راستای پیشبرد برنامه های کلان سازمان منطقه آزاد کیش پرداختند. ایشان برنامه ­های کلان سازمان منطقه آزاد کیش شامل دولت الکترونیک، پروژه شهر دانشی و مرکز نوآوری کیش را تبیین نمودند. از آنجا که مرکز نوآوری کیش در مراحل ابتدای راه ­اندازی و توسعه می­ باشد. ایشان تأکید ویژه ­ای بر لزوم تدوین ساختارهای نوین و حذف ساختارهای سنتی در مدیریت مراکز نوآوری داشتند. در ادامه نمایندگان شرکت­ های دانش­ بنیان حاضر در نشست، پرسش­ ها، پیشنهادات و درخواست­ های خود از مرکز نوآوری کیش را بیان نمودند. 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: