انعقاد تفاهم نامه همکاری میان موسسه علوم و فنون کیش و طرح توسعه نوآوری‌ و فناوری‌های مشترک حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان موسسه علوم و فنون کیش و طرح توسعه نوآوری‌ و فناوری‌های مشترک حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

به گزارش روابط عمومی موسسه علوم و فنون کیش روز یکشنبه دوم شهریورماه ۹۹ تفاهم نامه همکاری میان موسسه علوم و فنون کیش و طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های مشترک حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

این تفاهم نامه با اهدافی چون توسعه نوآوری‌ها و تجاری‌سازی فناوری‌های حوزه معدن با حضور مسعود توفیقی مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش و مدیر مرکزنوآوری کیش ، کامبیز مهدی‌زاده مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، امین محمودی نیا عضو هیات مدیره و مدیر مالی و اداری موسسه علوم و فنون کیش و سایر معاونین و مدیران امضا شد.

مسعود توفیقی با اشاره به استقبال واحدهای فناور برای استقرار در مرکز نوآوری کیش گفت: در حال حاضر ۳۴ شرکت دانش بنیان در این مرکز استقرار یافته‌اند و این در حالی است که بیش از ۱۶۷ درخواست استقرار در حال بررسی است. مدیر مرکز نوآوری کیش در ادامه افزود این استقبال ناشی از ظرفیت‌های بسیار خوب منطقه آزاد کیش برای توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و فناور، به عنوان یک مدل منحصر به‌فرد توسعه در جنوب کشور است.

کامبیز مهدی‌زاده با بیان این‌که توسعه و دانش‌بنیان شدن نوآوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی که یکی از ظرفیت‌های ارزنده کشور است در اهم اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد، افزود: همکاری‌های مشترک برای توسعه زیست‌بوم فناوری‌های معدن و صنایع معدنی، آموزش و توسعه زیرساخت‌های ترویجی و تحقیقاتی این حوزه از اولویت‌هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به کمک ظرفیت ایجاد شده بر بستر زیست‌بوم نوآوری دنبال می‌کند.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های ارزنده جزایر خلیج فارس در حوزه زمین‌شناسی و معدن افزود: ژئوتوریسم صحرایی و زیردریایی از محورهایی است که با کمک ایده های نوآورانه جوانان می‌تواند به خلق ارزش افزوده و کارآفرینی منجر شود. وی همچنین افزود جزیره کیش ظرفیت ایجاد و راه اندازی نمایشگاه دائمی معدن و موزه زمین شناسی را دارد.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تسهیل شرایط و فرآیند اخذ مجوز های مورد نیاز و تاییدیه‌های دانش بنیان، تجاری‌سازی طرح های موفق و صادرات محصولات استارتاپ های معرفی شده را در دستور کار قرار می‌دهد. همچنین معرفی و ارزیابی طرح های فناورانه و پروژه های پژوهشی کاربردی حوزه معدن برای استقرار و بهره‌برداری از امکانات مرکز نوآوری کیش  و نیز حمایت از پروژه های کاربردی با هدف توسعه فناوری های زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی از دیگر وظایف این معاونت خواهد بود.

مؤسسه علوم و فنون کیش نیز فضای کافی را برای راه اندازی مرکز فناوری و نوآوری معدن و صنایع معدنی اختصاص خواهد داد و در برگزاری رویدادها و نمایشگاه های تخصصی مشارکت خواهد کرد. تلاش در جهت جلب مشارکت و تشویق به سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای ایده ها و طرح های نوآورانه و فناورانه برای تسهیل فرایند فروش محصولات خروجی در کنار برگزاری دوره های آموزشی حرفه ای برای تقویت ظرفیت استارتاپ‌ها از دیگر وظایف این مؤسسه بر مبنای این تفاهم‌نامه همکاری است.

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: