چطور در ۵ گام انگلیسی را روان صحبت کنیم؟

با انجام این پنج قدم ساده همین امروز گامی در جهت روان‌تر شدن زبان انگلیسی‌تان بردارید.
چطور در ۵ گام انگلیسی را روان صحبت کنیم؟

روان شدن در زبان انگلیسی ممکن است کار ترسناک و دشواری به نظر برسد. هرچند، مانند هر کار دیگری سخت‌ترین بخش آن برداشتن نخستین گام است. با انجام این پنج قدم ساده همین امروز گامی در جهت روان‌تر شدن زبان انگلیسی‌تان بردارید.

۱. لبخند بزنید و نفس بکشید
فارغ از اینکه دانش زبان انگلیسی‌تان در چه سطحی است، اعتماد به نفس عاملی حیاتی است. وقتی انگلیسی صحبت می‌کنید، لبخند زدن کمکتان می‌کند احساس کنید اعتماد به نفس بیشتری دارید. لبخند زدن حتا ممکن است باعث شود دوستان جدیدی پیدا کنید. همچنین، در هنگام صحبت کردن حتما نفس بکشید. اگر نمی‌دانید چه باید بگویید، مکث کنید و نفسی بکشید. با این کار احساس می‌کنید اعتماد به نفستان را بازیافته‌اید.

۲. به همراه واژه‌ها مثال‌ به خاطر بسپارید
تنها فهرست واژه‌ها را حفظ نکنید. حتما مثال‌هایی را نیز به خاطر بسپارید. اگر از فلش کارت استفاده می‌کنید،حتما جمله‌های کاملی را روی آنها بنویسید تا بیاموزید هر واژه را چطور در متن به کار ببرید. می‌توانید با استفاده از داستان‌های بامزه واژه‌ها را تا حد امکان به خاطر سپردنی کنید. همچنین می‌توانید واژه‌ها را به چیزی در زندگی‌تان مرتبط کنید تا کاملا در حافظه‌تان بنشینند.

۳. گوش کنید تا یاد بگیرید
هنگام گوش دادن به رادیو، اخبار یا فیلم به آنچه می‌شنوید دقت کنید. دفترچه‌ای را به یادداشت کردن عبارت‌های جدید اختصاص دهید و معنی هر کدام را که نمی‌دانید، جستجو کنید یا از معلمتان بپرسید. اگر با فرد انگلیسی‌زبانی صحبت می‌کنید، خجالت نکشید و از او بخواهید اصطلاحات و عباراتی را که متوجه نمی‌شوید، برایتان توضیح دهد. یاد گرفتن از دنیای واقعی نسبت به وقتی که از روی کتاب اموزش می‌بینید، باعث می‌شود انگلیسی‌تان مناسب‌تر و طبیعی‌تر شود.

۴. عضلات دهانتان را تمرین دهید
احتمالا در زبان انگلیسی آواهایی وجود دارد که در زبان مادری ‌تان وجود ندارد. برای دقیق ادا کردن این آواها باید عضلات دهانتان را با تمرین دادن تقویت کنید. در خانه بلند و واضح صحبت کردن را تمرین کنید و صدای خود را ضبط کنید تا مطمئن شوید آواها را درست ادا می‌کنید. وقتی تنها تمرین می‌کنید، آواها را مبالغه‌آمیز ادا کنید تا در هنگام گفتگو با دیگران واضح‌تر صحبت کنید.

۵. از یک فرد انگلیسی‌زبان تقلید کنید
با تقلید کردن از طرز صحبت کردن یک فرد انگلیسی‌زبان می‌توانید چیزهای زیادی بیاموزید. فردی را انتخاب کنید که از صدایش خوشتان می‌آید و فایل‌های صدای ضبط شده‌اش را پیدا کنید. چند جمله از آن فایل را انتخاب کنید و سعی کنید جمله‌ها را درست مانند آن فرد تکرار کنید. به آهنگ هر هجا و استرس واژه‌ها توجه کنید.

به یاد داشته باشید که تمرین انگلیسی صحبت کردنتان مرتبط با نیازتان باشد و حالت سرگرمی داشته باشد. روش‌های مختلفی را امتحان کنید و آنها را منظم تمرین کنید تا به هدفتان در زمینه روان‌تر صحبت کردن زبان انگلیسی دست یابید.

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: