10 راه برای تقویت و گسترش دایره‌ی واژگان انگلیسی در منزل

در مورد ساختار و معنای واژگان زبان انگلیسی معمولا دلیل خاصی وجود ندارد. این زبان پر از واژه ‌های مترادف، واژه‌های هم‌آوا با املای یکسان و بسیاری دیگر از انواع واژه‌های گیج‌کننده است که یادگیری آنها را دشوار می‌کند.
10 راه برای تقویت و گسترش دایره‌ی واژگان انگلیسی در منزل

در مورد ساختار و معنای واژگان زبان انگلیسی معمولا دلیل خاصی وجود ندارد. این زبان پر از واژه ‌های مترادف، واژه‌های هم‌آوا با املای یکسان و بسیاری دیگر از انواع واژه‌های گیج‌کننده است که یادگیری آنها را دشوار می‌کند. خبر خوب این است که به عنوان یک زبان‌آموز می‌توانید هر پنج مهارت زبانی‌ را برای تقویت و گسترش دایره‌ی واژگان خود به کار بگیرید. این مهارت‌ها عبارتند از خواندن، گوش دادن، نوشتن، تماشا کردن و صحبت کردن (ارتباط برقرار کردن).

 

خواندن

خواندن یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری واژه‌های تازه است و از آنجا که خواندن یک فعالیت فردی است می‌توانید هر اندازه که بخواهید زمان صرف یادگیری یک واژه‌ی جدید کنید و معنا و کاربرد آن را درک کنید.

1. کتاب‌های پرطرفدار

خواندن کتابهای تصویری مانند کمیک‌ها و کتاب‌های کودکان نشانه‌های تصویری بسیاری را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با استفاده از آنها وازه‌های جدید را یاد بگیرید. به علاوه، اگر کتاب‌های پرطرفدار و مشهور را می‌خوانید این احتمال وجود دارد که بتوانید نسخه‌ی ترجمه‌ی شده‌ی آن را به زبان خودتان پیدا کنید.

2.  وبلاگ‌های مرتبط

خواندن پست‌های وبلاگ‌هایی که با موضوعات و سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان به زبان انگلیسی روشی فوق‌العاده‌ای برای آشنا شدن با واژ‌های جدید انگلیسی و در عین حال دنبال کردن علایقتان است.

 

گوش دادن

گوش دادن همان روشی است که ما در کودکی واژه‌ها را آموخته‌ایم و در نتیجه می‌تواند تاثیر بزرگی بر نحوه‌ی تلفظ و به‌کارگیری واژه‌های جدید داشته باشد. روش‌های یادگیری از طریق گوش دادن فراوان هستند.

3. موسیقی

موسیقی روشی سرگرم‌کننده برای یادگیری واژ‌ه‌های جدید است و در عین حال شما را با فرهنگ رایج کشورهای انگلیسی‌زبان آشنا می‌کند. ترانه‌هایی را در ژانرهای مورد علاقه‌تان پیدا کنید و در حال گوش دادن به آنها به دنبال واژه‌هایی که می‌دانید بگردید.

4. رویدادهای مجازی

در رویدادهای مانند بازی‌ها، مسابقه‌های ورزشی و نمایشگاه‌های هنری و سایر رویدادهایی که به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند شرکت کنید.

 

نوشتن

در عصر اینترنت نوشتن، به مهارتی اساسی برای یادگیری و به‌کارگیری یک زبان جدید تبدیل شده است. به دلیل ماهیت یک‌طرفه‌ی نوشتن، استفاده از دستیار دیجیتال یا آنلاین مانند گرمرلی (Grammarly) می‌تواند سودمند باشد تا کمکتان کند نوشتن برایتان آسان‌تر شود.

5. نوشتن دفترچه‌ی خاطرات

خاطرات و فعالیت‌های روزانه‌تان را به زبان انگلیسی بنویسید. این کار روشی ساده برای به‌کارگیری و تجمیع واژه‌های جدید در جمله است و همچنین کمکتان می‌کند درکتان را از معنا و کاربرد واژه‌های جدید بررسی کنید.

6. ساخت دایره‌ی واژگان

خودتان را به یافتن واژه‌های مترادف عادت دهید. اگر قصد دارید دایره‌ی واژگانتان را گسترش دهید، باید خودتان را مجبور به استفاده از واژه‌های جدید کنید. گرمرلی ابزاری برای یادگیری واژه‌های مترادف جدید دارد و می‌تواند کمکتان کند تا مناسب‌ترین واژه را برای ارتباطی موثر انتخاب کنید.

 

تماشا کردن

می‌توانید واژه‌های جدید را با تماشای استفاده‌ی آن واژه در بستر مناسب توسط افراد دیگر بیاموزید. به این طریق بسترها و متن‌های مختلفی را که ممکن است یک واژه در آن به کار گرفته شود، می‌آموزید. همچنین با حالات چهره و زبان بدنی که اغلب با آن واژه به کار می‌رود، آشنا خواهید شد.

7. فیلم و تلویزیون

تماشای فیلم روشی بی‌تکلف برای یادگیری واژه‌های جدید است. این روش که بی‌شباهت به خواندن کتاب‌های مصور نیست، مزیت استفاده از نشانه‌های تصویری را دارد و همچنین تلفظ صحیح آن واژه را نیز به شما می‌آموزد. می‌توانید با اضافه کردن زیرنویس انگلیسی فیلم‌ها، مهارت گوش دادن و خواندن را با یکدیگر ترکیب کنید که می‌تواند روشی سودمند برای تصویرسازی واژه‌هایی که می‌شنوید باشد.

8. تماشای مردم

صحبت کردن افراد معمولی را تماشا کنید. آنها چطور واژه‌ها را تلفظ می‌کنند؟ با مشاهده‌ی روابط افراد و زبان بدن و حالت چهره‌ و رفتارشان چه چیزهایی می‌توانید درباره واژه‌هایی که به کار می‌برند، بیاموزید؟

 

صحبت کردن

حالا زمان آن فرارسیده تا واژ‌ه‌های جدیدتان را بیازمایید. صحبت کردن این امکان را به شما می‌دهد تا درباره‌ نحوه‌ی به‌کارگیری واژ‌ه‌های تازه و تلفظ‌تان دید مناسبی پیدا کنید و در عین حال دایره‌ی واژگان خود را گسترش دهید.

9. دوستان مسلط به انگلیسی

یک دورهمی مجازی با دوستان و آشنایانی که انگلیسی را روان صحبت می‌کنند، ترتیب دهید و از آنها بخواهید درباره‌ی تلفظ و به‌کارگیری واژه‌های جدیدتان به شما بازخورد دهند.

10. سایر زبان‌آموزان

از سایر زبان‌آموزان بیاموزید. به یک گروه مطالعه‌ی زبان انگلیسی بپیوندید یا سعی کنید با سایر افرادی که در اطرافتان در حال یادگیری زبان هستند، آشنا شوید. قانونی وضع کنید که در ملاقات‌های (مجازی) با این افراد تنها به زبان انگلیسی با یکدیگر ازتباط برقرار کنید و به آن پایند بمانید.

 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: