چندین راهکار ساده و در عین حال مؤثر در یادگیری زبان انگلیسی

برای کمک به شما در این زمینه، نکاتی کاربردی در مورد نحوه یادگیری مؤثر زبان انگلیسی در اختیارتان می گذاریم:
چندین راهکار ساده و در عین حال مؤثر در یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می تواند کاری بسیار چالش برانگیز باشد. اما به محض این که در چنین چالشی ماهر شوید و به اصطلاح قلق کار را در دست بگیرید، به هر میزانی که تلاش کنید و زمان برای مطالعه زبان صرف کنید ارزشش را خواهد داشت.

با تسلط کامل به زبان انگلیسی، این مسیر سرگرم کننده تر هم خواهد شد. همچنین، لازم نیست منتظر باشید تا جدیدترین کتاب پرفروش یا فیلم هالیوودی به زبان مادری شما ترجمه شود تا بتوانید از آنها لذت ببرید. برای کمک به شما در این زمینه، نکاتی کاربردی در مورد نحوه یادگیری مؤثر زبان انگلیسی در اختیارتان می گذاریم:

1.  روی مطالعه ی عبارات تمرکز کنید؛ نه کلمات.

وقتی زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری را مطالعه می کنید، نباید بر روی تک به تک کلمات متمرکز شوید، زیرا به خاطر سپردن آنها خارج از متن بی معنی خواهد بود. در عوض، شما باید کل عبارات موجود در متن را مطالعه کنید و سعی در درک کلی مطلب داشته باشید.

به خاطر سپردن معنی کلمات بسیار ساده تر خواهد بود اگر که معنای آنها و چگونگی استفاده شان در جمله را بدانید.

2.  با گوش دادن یاد بگیرید.

در حالی که خواندن کتاب های درسی می تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند ، نباید تنها به آنها اکتفا کنید. کتاب های درسی برای آموزش دستور زبان و واژگان بسیار مفید هستند، اما ممکن است در زمان مکالمه کمک چندانی به شما نکنند.

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه انگلیسی صحبت کنید، گوش دادن برای شما بسیار مفید تر از خواندن خواهد بود. با گوش دادن بیشتر، می توانید واژگان و دستور زبان را به شکل مفید تری بیاموزید و یا حتی مفهوم آنها را سریع تر و بهتر درک کنید و به خاطر بسپارید.

3.  یک آزمون تعیین سطح از خود بگیرید.

پیدا کردن سطح فعلی مهارت انگلیسی شما قبل از شروع به هر برنامه یادگیری بسیار مهم است؛ زیرا نوع برنامه ای را که باید دنبال کنید تعیین می کند.

برای مثال یک برنامه جامع انگلیسی مناسب برای همه ی سطوح وجود دارد. به طور دقیق تر اگر سطح شما در سطح متوسط یا پایین تر است و یا حتی یک برنامه یادگیری حرفه ای و کار شده اگر که سطح شما متوسط و بالاتر از آن است.

4.   اولویت تان کیفیت کارتان باشد؛ نه کمیت اش.

وقتی صحبت از یادگیری هر زبانی می شود، همه چیز به کیفیت و کمیت مربوط می شود. به جای یادگیری ده ها کلمه جدید در مدت زمان کوتاه، باید بر یادگیری یک کلمه و تکرار آن ده ها بار تمرکز کنید. این کار باعث می شود که حجم زیادی از اطلاعات شما را آزرده خاطر نکند. علاوه بر این، این استراتژی به شما این امکان را می دهد که معنی کلمات و عبارات را کاملا به خاطر بسپارید. در نتیجه، آنها را به این راحتی ها فراموش نخواهید کرد.

5.   دستور زبان را با داستان هایی متنوع و دیدگاه های متفاوتی بیاموزید.

یکی از بهترین روش های یادگیری گرامر، گوش دادن به داستان های کوتاه است که در زمان های مختلف و با افعال متفاوتی بیان می شوند. این کار به شما کمک می کند دستور زبان انگلیسی تان را به طور خودکار بهبود دهید. به عنوان مثال، اگر داستانی با موضوع "من موز دوست ندارم اما می خواهم یکی بخورم" شروع شود، داستان دیگر به مراتب باید این چنین باشد: "من موز را دوست نداشتم اما می خواستم یک عدد بخورم".

6.   گوش فرا دهید و سپس پاسخ دهید.

اگر می خواهید زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، از استراتژی مورد استفاده در کتاب های درسی انگلیسی استفاده نکنید، یعنی "تکرار بعد از گوینده". به جای اینکه بدون توجه به کلمات یا عباراتی که توسط گوینده بیان می شود آنها را طوطی وار تکرار کنید، با توجه به دانش خود به سوالاتی که پرسیده می شود پاسخ دهید.

به عنوان مثال، اگر به پادکست یا ویدیویی گوش می دهید، آن را هر 20 تا 30 ثانیه متوقف کرده و خلاصه ای کوتاه از آنچه گفته شد را به زبان خودتان بازگو کنید.

7.   در دوره های آنلاین شرکت کنید.

دوره های آنلاین زیادی در اینترنت موجود است. با یک جستجوی سریع در گوگل لیستی از ارائه دهندگان دوره های آنلاین آموزشی به شما نشان داده می شود.

یکی از راه های کاهش هزینه این است که دروس خود را با یک برنامه آنلاین انگلیسی خودآموز تکمیل کنید. به طور کلی با استفاده از برنامه های آنلاین برای تکمیل کلاس های جاری خود، از صرفه جویی در هزینه بیش از پیش از مسیر یادگیری خود لذت خواهید برد.  

 

 

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: