شش گام برای موفقیت با برنامه ریزی در مطالعه و تحصیل به زبان انگلیسی

اگر فردی با برنامه و آینده نگر باشید، این خصوصیات شما می تواند بین موفقیت و شکست تفاوتی ایجاد کند، بنابراین مطمئن شوید که تصمیم خود را گرفته اید؛ چرا که با دنبال کردن این شش مرحله ساده زبان انگلیسی خود را تقویت خواهید کرد.
شش گام برای موفقیت با برنامه ریزی در مطالعه و تحصیل به زبان انگلیسی

برنامه ریزی برای مطالعه زبان انگلیسی

آیا در برنامه ریزی برای مطالعه به کمک نیاز دارید؟ آیا تقویت زبان انگلیسی یکی از تصمیمات شما برای امسال است؟ اگر چنین است، برنامه ریزی برای موفقیت شما حیاتی است. اگر فردی با برنامه  و آینده نگر باشید، این خصوصیات شما می تواند بین موفقیت و شکست تفاوتی ایجاد کند، بنابراین مطمئن شوید که تصمیم خود را گرفته اید؛ چرا که با دنبال کردن این شش مرحله ساده زبان انگلیسی خود را تقویت خواهید کرد:

 

مرحله اول: با یک معیار مشخص شروع کنید.

قبل از اینکه بتوانید شروع به تعیین اهداف تان کنید، باید بدانید که در حال حاضر زبانتان تا چه حد خوب است. موثرترین راه برای انجام این کار، شرکت در آزمون های استاندار انگلیسی مثل آزمون EFSET یا حتی درخواست از معلم خود برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف شما است. هنگامی که بدانید مهارت های زبانی خود در چه سطحی هستند و در کدام مهارت ها باید پیشرفت کنید، می توانید برنامه ریزی خود را شروع کنید.

 

مرحله دوم: اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کنید.

با فکر کردن به هدف بزرگی که می خواهید تا پایان سال به آن دست پیدا کنید شروع کنید. این ممکن است چیزی مانند قبولی در یک امتحان انگلیسی یا توانایی برقراری ارتباط موثر با همکاران انگلیسی زبان باشد. هنگامی که در مورد این هدف تصمیم گرفتید، حالا آن را به اهداف کوچک تر تقسیم کنید.

اینها اهداف کوتاه مدت شما هستند که می توانید آنها را به ماه های مختلف سال اختصاص دهید تا مطمئن شوید که در مسیر خود قرار دارید و در آن به درستی پیش می روید. داشتن تعداد زیادی اهداف کوچک زمانیکه به آنها دست پیدا کنید به شما حس موفقیت می دهد و به شما انگیزه می دهد تا بیشتر مطالعه کنید.

داشتن هدف بزرگ تر به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که مطالعات شما با دلایل اساسی ای که برای یادگیری زبان انگلیسی دارید، مرتبط است.

 

مرحله سوم: تصمیم بگیرید که چگونه می توانید موفقیت را بسنجید.

روش های مختلفی برای سنجش موفقیت وجود دارد. ممکن است بخواهید به طور منظم در آزمون های پیشرفته شرکت کنید یا از معلم خود بخواهید که مهارت های شما را ارزیابی کند تا مشخص شود که آیا در حال نزدیک شدن به اهداف خود هستید یا خیر.

اگر به معلمی دسترسی ندارید، می‌توانید اهداف خود را به صورت عباراتی بنویسید که با «من می‌توانم…» شروع می‌شوند، سپس زمانی که در انجام هر کاری احساس راحتی کردید و آمادگی لازم را داشتید، آن‌ها را بررسی کنید.

به عنوان مثال:

‘I can use the present perfect to talk about actions in the recent past’

"من می توانم از زمان حال کامل (ماضی نقلی) برای صحبت در مورد اقداماتی که در گذشته ی نزدیک رخ داده اند استفاده کنم"

Or ‘I can use appropriate English vocabulary to chair a business meeting’.

یا "من می توانم از واژگان مناسب انگلیسی برای اداره یک جلسه تجاری استفاده کنم".

تصمیم گیری در مورد چگونگی سنجش موفقیت به شما کمک می کند در طول سال متمرکز و با انگیزه باقی بمانید. همچنین به شما کمک می کند تا موثرترین روش های مطالعه را برای خود بیابید.

 

مرحله چهارم: دریافت پاداش را در برنامه ریزی خود بگنجانید.

جوایز یک راه عالی برای کمک به شما در حفظ انگیزه برای تمام سال است. اینها را بخشی از برنامه خود قرار دهید تا بتوانید منتظر آنها باشید. نیازی نیست که پاداش ها بزرگ و زیاد باشند، اما باید متناسب با سختی اهداف شما باشند. اگر یک هدف چالش برانگیزتر از اهداف دیگر است، پاداش را بزرگتر کنید. مطمئن شوید که پاداش‌های شما با معیارهای مشخص موفقیت مرتبط است و به یاد داشته باشید که باید با خود صادق باشید و فقط زمانی پاداش را دریافت کنید که واقعاً به هدفی رسیده اید.

 

مرحله پنجم: ابتدا با اهدافی که پیروزی در آنها به سرعت اتفاق می افتد شروع کنید.

رسیدن به یک هدف احساس خوبی دارد، بنابراین مطمئن شوید که اهداف اولیه شما چیزهایی هستند که از دستیابی به آنها مطمئن هستید. شروع کردن با چنین روش مثبتی به شما انگیزه می دهد و به شما کمک می کند عادات مطالعه مثبتی را در خود تثبیت کنید.

 

مرحله ششم: اهداف کوتاه مدت را در حین پیشروی، با برنامه خود وفق دهید.

حتی بهترین برنامه ها هم همیشه عالی نیستند. اگر متوجه شدید که اهداف کوتاه مدت شما واقع بینانه نیستند، آنها را طوری با برنامه خود هماهنگ کنید که دست یافتنی تر شوند. این ممکن است به معنای تعیین انتظارات به نسبت کمتری برای هدف پایان سال باشد، اما دست یافتن به یک هدف کوچک تر بهتر از این است که از کل اهداف تان عقب بمانید.

 

اگر مطالعات شما در مقطعی از سال قطع شد یا احساس کردید که اهداف تان خیلی آسان هستند، آن‌ها را کمی چالش برانگیزتر کنید تا بتوانید به اهداف بلندمدت خود برسید یا حتی از آنها فراتر بروید.

بنابراین، این شش قدم ما برای برنامه ریزی موفقیت در زبان انگلیسی در سال جاری پا بر جا است.

اهداف شما چه هستند؟ چگونه می خواهید آنها را بسنجید؟

و اگر امسال انگلیسی خود را بهبود بخشید، چه جوایزی برای خود در نظر خواهید گرفت؟

 

 Source:

https://englishlive.ef.com/blog/study-tips/6-steps-success-english-study-planning/ 

 

 

 

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: