6 راهکاری که برای افزایش اعتماد به نفس در صحبت کردن به زبان انگلیسی بهش نیاز داری.

داشتن اعتماد به نفس چیز جالبی است. به نظر می رسد برخی افراد به طور ذاتی آن را دارند، حتی زمانی که لزوماً در کاری بهترین نیستند. اما برای بقیه ما، این چیزی است که باید در طول زمان بر روی آن کار کنیم تا بهتر شود.
6 راهکاری که برای افزایش اعتماد به نفس در صحبت کردن به زبان انگلیسی بهش نیاز داری.

داشتن اعتماد به نفس چیز جالبی است. به نظر می رسد برخی افراد به طور ذاتی آن را دارند، حتی زمانی که لزوماً در کاری بهترین نیستند. اما برای بقیه ما، این چیزی است که باید در طول زمان بر روی آن کار کنیم تا بهتر شود. هر چند چندین میانبر وجود دارد. در اینجا شش راهکاری که شاید برایتان عجیب باشد آورده شده است که با استفاده از آنها می توانید در حین صحبت کردن به انگلیسی، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

1. نفس عمیق بکشید.

کاری که وقتی عصبی هستید با انجام دادنش به راحتی عصبانیت خود را فراموش می کنید. اطمینان داشتن از اکسیژن کافی در خون برای اینکه احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و بتوانید به خوبی به یک زبان صحبت کنید، مسأله ای حیاتی است. قبل از صحبت کردن، یک نفس عمیق بکشید تا به خودتان فرصت فکر کردن دهید و به خودتان کمک کنید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

2. آهسته پیش بروید.

بهترین سخنرانان عمومی به آرامی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. آهسته تر صحبت کردن باعث می شود فردی معتمد و با اعتماد به نفس بالا به نظر بیایید و همچنین بر احساس خود شما نیز تأثیر می گذارد. این کار علاوه بر اینکه اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد، زمان کمی هم به شما می دهد تا در مورد آنچه که قرار است در ادامه صحبتتان بگویید فکر کنید.

3. لبخند بزنید.

تعدادی از مطالعات انجام شده نشان می دهد لبخند زدن تأثیر مثبتی بر خلق و خوی افراد دارد و باعث می شود حتی زمانی که هیچ تغییر دیگری در وضعیت آنها وجود ندارد احساس شادی و آرامش بیشتری داشته باشند. وقتی انگلیسی صحبت می کنید از این کار به نفع خود استفاده کنید تا احساس شادی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

4. اشتباه کردن را تمرین کنید!

یکی از بزرگترین موانع برای به کار بردن ساختار جملات و واژگان جدید، ترس از اشتباه گفتن آنها است. با اینکه اشتباهات بخش طبیعی و مهمی از پروسه یادگیری هستند، باعث می شوند شما به راحتی احساس خجالت یا ناراحتی کنید. بنابراین، برای غلبه بر این ترس، خود را در موقعیتی قرار دهید که بدانید اشتباه می کنید. به عنوان مثال، به یک فروشگاه سخت افزار بروید و بپرسید که آیا آنها غذا می فروشند یا خیر. انجام این کار دشوار است، اما فهمیدن این امر که مردم، حتی زمانی که اشتباه آشکاری را مرتکب می‌شوید، معمولاً مودب و دوستانه رفتار می کنند، مسأله ی مهمی است.

5. موفقیت را تجسم کنید.

این ترفندی است که بسیاری از ورزشکاران برتر از آن استفاده می کنند. قبل از اینکه انگلیسی صحبت کنید، تصور کنید که دارید واضح و روان صحبت می کنید. با تجسم مثبت ترین نتیجه موقعیت خود، احساس اعتماد به نفس می کنید و می دانید که دقیقا چه هدفی را دارید دنبال می کنید.

6. به خودتان تبریک بگویید.

حتماً برای نقاط قوت خود جشن بگیرید. فهرستی از کارهایی که اکنون می توانید به خوبی در زبان انگلیسی انجام دهید تهیه کنید و آن را به روز نگه دارید. وقتی به فهرست همه چیزهایی که تا به این لحظه در انجام آنها عالی هستید نگاه می کنید، اعتماد به نفس بیشتری به شما دست می دهد.

حدس می زنم همین حالا هم احساس اعتماد به نفس می کنید درسته؟ امروز یکی از این تکنیک ها را امتحان کنید و ببینید چقدر اعتماد به نفس بیشتری به شما دست می دهد.

 

Source: https://englishlive.ef.com/blog/study-tips/six-unusual-ways-improve-confidence-speaking-english/

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: