چطور اعتماد به نفس کودکان را در کلاس زبان تقویت کنیم؟

روش‌هایی برای تقویت اعتماد به نفس زبان‌آموزان کم ‌سن ‌و سال برای صحبت کردن در کلاس زبان انگلیسی
چطور اعتماد به نفس کودکان را در کلاس زبان تقویت کنیم؟

روش‌هایی برای تقویت اعتماد به نفس زبان‌آموزان کم ‌سن ‌و سال برای صحبت کردن در کلاس زبان انگلیسی

در این مقاله چهار روش به والدین ارائه می‌شود تا از طریق آنها اعتماد به نفس کودکان خود را برای مشارکت در بحث‌های کلاس زبان تقویت کنند.

برای کودکان در سنین دبستان و پیش از دبستان کنار آمدن با خواندن و نوشتن زبان مادری، ریاضیات و سایر برنامه‌ها و قوانین مدرسه و کلاس ممکن است چالش بزرگی باشد. و این مسئله چالش‌برانگیزتر نیز خواهد بود اگر کودک در حال یادگیری زبان انگلیسی نیز باشد.

یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه کودکانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم می‌آموزند این است که ممکن است در کلاس ساکت بمانند و اشتیاقی به صحبت کردن از خود نشان ندهند. در برخی موارد، ممکن است معلم از سر خیرخواهی یا مهربانی به زبان‌آموزان اجازه دهند که ساکت بمانند. گرچه، کمک به زبان‌آموزان برای ایجاد الگویی مثبت برای مشارکت در بحث کلاسی روش بهتری است. چرا؟ چون یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی شیرجه زدن درون آن، جرات اشتباه کردن و ارتباط برقرار کردن به آن زبان است.

 

4 روش که والدین می‌توانند به کودکانشان کمک کنند تا اعتماد به نفس کافی برای صحبت کردن در کلاس زبان را پیدا کنند

1. برای مشارکت در کلاس آماده شوید

وقتی از کودک تان درباره‌ی کلاس زبانش سوال می‌کنید، فقط نپرسید که کلاس چطور پیش رفته است. در عوض، بپرسید: «امروز چه سوال‌هایی پرسیدی؟» این پرسش به کودک این پیام را می‌دهد که یادگیری به سوال پرسیدن مرتبط است. اگر فکر می کنید که کودک تان از اینکه در کلاس زبان دست بلند کند و سوالی بپرسد، هراس دارد با کمک یکدیگر سوالی را آماده کنید تا کودک تان جلسه‌ی بعدی از معلم بپرسد. حتی اگر کودک‌ سوالی را در خانه تمرین کند اما در کلاس آن را مطرح نکند، این کار یک گام او را به صحبت کردن در کلاس نزدیک ‌تر کرده است.

2. الگوی کودک تان باشید

دفعه‌ی بعدی که در موقعیتی قرار گرفتید که فرصت سوال پرسیدن برای تان پیش آمد و کودک تان همراه شما بود، حتما سوالتان را مطرح کنید. به کودک تان این امکان را بدهید تا شاهد این باشد که شما از محدوده‌ی امن تان خارج شده و به انگلیسی صحبت می‌کنید. این کار به کودک می آموزد که ندانستن اشکالی ندارد و یادگیری بخشی طبیعی از زندگی روزمره است.

3. با معلم کودک تان در ارتباط باشید

به معلم کودک تان از طریق ایمیل، تلفنی یا شخصا اطلاع دهید که تمایل دارید کودک تان تا حد امکان در بحث‌های کلاسی مشارکت داشته باشد. از او بخواهید تا سوال های ساده‌ و روشنی از کودک تان بپرسد تا کودک تان با پاسخ دادن به آنها احساس موفقیت کند. از او بخواهید تا کودک تان را با زبان ‌آموزان دیگر در گروه‌های دو یا سه نفره قرار دهد. این کار نسبت به زمانی که از کودکان بخواهیم در حضور تمام کلاس صحبت کنند، فرصت‌های بیشتر و بهتری در اختیار آنها قرار می‌دهد تا در بحث مشارکت کنند.

4. درباره‌ی ارزش و اهمیت انگلیسی صحبت کردن با کودک تان حرف بزنید

برای کودک تان توضیح دهید که هرچه بیشتر انگلیسی صحبت کند، زبان را سریع‌تر یاد خواهد گرفت. نه فقط به این دلیل که بیشتر تمرین خواهد کرد، بلکه چون اشتباه‌ های فراوانی نیز خواهد کرد. پژوهش ‌های جدید نشان داده است که اشتباهات باعث رشد مغز می‌شوند و روند یادگیری را استحکام می‌بخشند. بنابراین کودک تان را تشویق کنید تا هر روز از دهان و زبانش استفاده کرده، تلاش کند و اشتباه کند.

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

  • گرامی ممنون خیلی عالی بود

  • مصطفی ابوطالبی خوب بود برای من و پسرم خیلی کاربرد داشت

  • افشین رحمانی خیلی خوبه که در این خصوص مطالب بیشتری بزارید ممنون

  • سید طاها ممنون از گروه زحمتکش کیش خیلی خوب بود

  • رخشانی بسیار عالی

  • مسعود عاااالی

  • علی بسیار مفید بود.

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: