چطور از کلاس زبان آنلاین بیشترین بهره را ببریم؟ قسمت اول

هر ساله تعداد بیشتر و بیشتری دوره‌ی آنلاین توسط موسسات مختلف در زمینه‌های گوناگون برگزار می‌شوند که البته یکی از پرطرفدارترین آنها دوره‌های زبان انگلیسی است.
چطور از کلاس زبان آنلاین بیشترین بهره را ببریم؟

هر ساله تعداد بیشتر و بیشتری دوره‌ی آنلاین توسط موسسات مختلف در زمینه‌های گوناگون برگزار می‌شوند که البته یکی از پرطرفدارترین آنها دوره‌های زبان انگلیسی است.

به گفته‌ی متخصصان آموزش، آینده‌ی دوره‌های آموزشی این‌گونه خواهد بود و هر کس که با این فضای جدید هماهنگ نشود عقب خواهد ماند. همچنین از آنجا که تدریس و آموزش آنلاین شکل نسبتا جدیدی از آموزش است، بزرگ‌ترین چالش عادت دادن زبان‌آموزان به این نوع از دوره‌ها است. زبان‌آموزان باید خود را با آموزش آنلاین تطبیق دهند تا بهترین نتیجه را به دست آورند. به همین دلیل در ادامه ده نکته‌ی مهم برای انجام این کار ارائه می‌شود:

 

1. به یاد داشته باشید که خودتان مسئول موفقیتتان هستید

مشخصات زبان‌‌آموزان موفق در دوره‌های آنلاین بسیار متفاوت از مشخصات زبان‌آموزان دوره‌های حضوری است. در آموزش آنلاین، احتمال اینکه زبان‌آموزان تبدیل به افرادی منفعل شوند بسیار بالا است در نتیجه تغییر طرز فکر ضروری به نظر می‌رسد.

در کلاس‌های حضوری، زبان‌آموزان به این موضوع عادت کرده‌اند که تمام اطلاعات را از معلم دریافت کنند. در کلاس‌های آنلاین، باید روش یادگیری‌تان را تغییر دهید. تمام محتوای مورد نیاز در دسترس همه است، در نتیجه باید فعال باشید و اطلاعاتی را که می‌‌خواهید به دست‌ آورید، جستجو کنید.

یکی از مهم‌ترین مسائل برای شما به عنوان زبان‌آموز آنلاین این است که درک کنید کسی که در موفقیت یا شکستتان نقش اساسی دارد خود شما هستید. شما هستید که تعیین می‌کنید‌ نتایج مثبت به دست خواهید آورد یا نتایج منفی. بازیگر نقش اول خودتان هستید و شمایید که باید کنترل یادگیری‌تان را در دست بگیرید.

 

2. با پلتفرم مورد استفاده آشنا شوید

یکی از اشتباهات رایجی که باعث پایین آمدن نرخ موفقیت زبان‌آموزان آنلاین می‌شود عدم آشنایی با پلتفرمی است که کلاس یا دوره در آن برگزار می‌شود. بهتر است پیش از شروع دوره ویدئوهای آموزشی مربوط به طرز استفاده از پلتفرم را با دقت نگاه کنید. کمی وقت بگذارید و تلاش کنید ابزارهای مختلف پلتفرم را کشف کنید.

 

3. مکان مناسبی برای شرکت در کلاس در نظر بگیرید

فایده‌ای ندارد که به همراه لپتاپتان در تخت دراز بکشید و در کلاس شرکت کنید، آن هم تنها به این دلیل که می‌توانید این کار را بکنید. همچنین این فکر که در اتوبوس و ماشین یا در یک کافه‌ی شلوغ یا وسط یک مهمانی خانوادگی می‌توانید در کلاس شرکت کنید، کاملا اشتباه است. آماده کردن فضایی مناسب برای شرکت در کلاس زبان آنلاین مسئله‌ی بسیار بااهمیتی است. چنین محیطی ترجیحا باید ساکت باشد و در مکانی باشد که همکاران، اعضای خانواده و سایر افراد در آن رفت‌وآمد نکنند. هر نوع آموزشی نیازمند توجه و تمرکز کامل است. در نتیجه مهم است که فضایی مناسب برای شرکت در کلاس فراهم کنید.

 

4. اهداف قابل دستیابی تعیین کنید

به عنوان بازیگر نقش اول در آموزش آنلاینتان، خودتان مسئول تنظیم سرعت یادگیری‌تان خواهید بود. هرچند، این به این معنا نیست که سرعت یادگیری‌تان را آنقدر بالا ببرید که از عهده‌ی رسیدن به اهدافتان برنیایید. با اینکه به نظر وسوسه‌برانگیز می‌رسد، این کار تله‌ای است که باید مراقب باشید در آن گرفتار نشوید. چرا که ممکن است به جایی برسید که با خودتان فکر کنید حالا که محتوا و پلتفرم مورد نیاز را در اختیار دارید می‌توانید با بیشترین سرعت ممکن دوره را تمام کنید.

البته که می‌توانید! اما آیا سرعت بالا همیشه به این معنی است که تمام مطالب را کاملا یاد گرفته‌اید؟ چنین معجزاتی به ندرت اتفاق می‌افتد و اشتباه است که روی آنها حساب کنیم. به یاد داشته باشید که هیچ کس نمی‌تواند در مدت شش ماه زبان دوم را مانند زبان مادری‌اش صحبت کند.

 

5. برنامه‌ی روزانه داشته باشید

برنامه‌تان را طوری تنظیم کنید که در هفته چند ساعت برای مطالعه‌ی زبان در آن بگنجانید. برنامه‌ریزی کنید و به آن پایبند باشید. انعطاف‌پذیری یکی از بزرگ‌ترین مزایای آموزش آنلاین است اما می‌تواند برای زبان‌آموزان بی‌برنامه ‌مایه‌ی دردسر شود. تنها به این دلیل که دوره‌تان آنلاین است به این معنی نیست که می‌توانید همه چیز را به شانس واگذار کنید.

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: