چگونه هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی، اعتماد به نفس خود را بالا ببریم؟

وقتی در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، همیشه مناطقی ناآشنا برای شما وجود دارد. قرار گرفتن در موقعیت‌های جدید اغلب می‌توانند استرس زا باشند و بر اعتماد به نفس مان تأثیر بگذارد. این امر بیشتر از همه در موقعیت هایی مثل صحبت کردن صادق است.
چگونه هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی، اعتماد به نفس خود را بالا ببریم؟

وقتی در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، همیشه مناطقی ناآشنا برای شما وجود دارد تا به جستجوی موقعیت های جدیدی که برایتان ایجاد می شود بروید. قرار گرفتن در موقعیت‌های جدید اغلب می‌توانند استرس زا باشند و ما را عصبی کنند و طبیعی است که عصبی بودن بر اعتماد به نفس مان تأثیر بگذارد. این امر بیشتر از همه در موقعیت هایی مثل صحبت کردن صادق است.

با این حال، چند راه حل عالی برای تقویت اعتماد به نفس شما در صحبت کردن به زبان انگلیسی وجود دارد، به طوری که به زودی متوجه خواهید شد که صحبت کردن به زبان انگلیسی برایتان آسان تر از همیشه است:

1. داشتن تمرین و آمادگی لازم می تواند کمک بزرگی برای ایجاد اعتماد به نفس در شما باشد. به عنوان مثال، تمرین و بازنویسی سخنرانی های انگلیسی می تواند به شما در حفظ مطالب کمک کند.

هرچه با مطالب خود آشناتر باشید، ارائه شما روان تر خواهد بود و راحت تر می توانید با اطمینان و اعتماد به نفس صحبت کنید.

2. یافتن تکنیکی که برای شما مناسب باشد نیز می تواند به شما کمک کند هنگام صحبت با صدای بلند احساس راحتی کنید. ممکن است متوجه شوید که تمرینات تنفسی ساده می توانند به سرعت شما را آرام تر کنند و چهره شما را آرام تر نشان دهند. و یا می‌توانید تکنیک‌های تجسم فکری (visualization techniques) را امتحان کنید که باعث می‌شود وقتی دست خود را برای مشارکت در کلاس بالا می‌برید، اعتماد به نفس بیشتر و احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

3. در یادگیری زبان انگلیسی، مرور آنچه که تا به حال آموخته اید نیاز به صرف زمان بیشتری دارد. با این حال، اگر برای مرور مهارت هایی که به تازگی آموخته اید، وقت بگذارید؛ این مرحله می تواند تفاوت بزرگی در سطح اعتماد به نفس شما ایجاد کند. هرچه بیشتر بتوانید با واژگان و گرامر جدید انگلیسی آشنا شوید، ارائه مطالب و صحبت کردن شما به زبان انگلیسی بهتر خواهد شد.

4. دیدگاه و نگرش فکری شما به همان اندازه که برای یادگیری و آماده شدن زمان صرف می کنید، مهم است. ابتدا به یاد داشته باشید که شما می توانید انگلیسی صحبت کنید و منبع عالی ای از واژگان انگلیسی را در ذهن خود دارید.

سعی کنید همیشه در مورد مهارت های انگلیسی خود مثبت باشید و روی مفاهیمی که به آنها تسلط کافی را دارید تمرکز کنید و نه روی مهارت های انگلیسی که باید در آنها پیشرفت کنید.

5. در نهایت به فکر آرامش خود باشید. به خود یادآوری کنید که باید استراحت کنید و از دانش انگلیسی خود نهایت استفاده را ببرید.

اینها نکاتی برای امروز شما است. اکنون، فقط لازم است دست از تمرین کردن بر روی زبان انگلیسی خود برندارید تا بتوانید مانند یک بومی زبان بخوانید، بنویسید و صحبت کنید.

به امید دیدار!

 

Source:

     https://englishlive.ef.com/blog/study-tips/how-to-gain-more-confidence-when-speaking-english/


 

 

 

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: