ده روش برای گفتن "Thank you" در یک ایمیل انگلیسی زبان

گفتن «متشکرم» راهی عالی برای مودبانه ‌تر کردن و شخصی ‌تر کردن ایمیل شماست. با این حال، بهترین راه برای انجام آن چیست؟
ده روش برای گفتن "Thank you" در یک ایمیل انگلیسی زبان

وقتی در حال ارسال ایمیلی هستیم، خیلی راحت و مستقیماً می‌توانیم آنچه می خواهیم را بنویسیم. این کار می تواند خواننده را ناراحت کند یا باعث شود حس کند که به او توهین شده است. گفتن «متشکرم» راهی عالی برای مودبانه ‌تر کردن و شخصی ‌تر کردن ایمیل شماست. با این حال، بهترین راه برای انجام آن چیست؟

ده تا از بهترین روش های ما برای گفتن «متشکرم» در ایمیل انگلیسی زبان را به کار ببرید. پنج روش اول ما از بهترین روش های تشکر کردن در ابتدای ایمیل است. تشکر کردن از خواننده خود یک راه فوق العاده برای شروع یک ایمیل است. چنین کاری لحن مناسبی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود خواننده احساس قدردانی کند، و اگر که می‌خواهید دوباره در آینده به شما کمک کنند انجام این کار بسیار مهم است.

 

Thank you for contacting us  

اگر شخصی برای پرس و جو در مورد خدمات شرکت شما ایمیلی می نویسد، در پاسخ به او، ایمیل خود را با این جمله " Thank you for contacting us " شروع کنید. قدردانی خود را از علاقه آنها به همکاری با شرکت تان نشان دهید. این کار همچنین یک راه مفید برای معرفی موضوع اصلی ایمیل شما در صورت استفاده از حروف اضافه "about" یا "regarding" است.

 Thank you for your prompt reply

وقتی مشتری یا همکاری در مدت زمان کوتاهی به ایمیل قبلی پاسخ می دهد، با استفاده از جمله بالا به آنها اطلاع دهید و از آنها تشکر کنید. اگر پاسخ سریع نبود، صرفاً حذف "prompt" کارساز خواهد بود، و اینکه می‌توانید جمله " Thank you for getting back to me " را انتخاب کنید.

Thank you for the information

اگر از کسی اطلاعاتی خواسته ‌اید و او برای شما وقت گذاشته است، از این جمله استفاده کنید تا نشان دهید برای کاری که انجام داده‌ اند ارزش قائل هستید. مجدداً می توانید از "about" یا "regarding" برای اشاره به اطلاعات خاص ارائه شده استفاده کنید.

به عنوان مثال:

"Thank you for the information about your current pricing."

 Thank you for all your assistance

اگر کسی تمام تلاش خود را برای کمک به شما انجام داده است، از او تشکر کنید. اگر می‌خواهید پاسخ دقیق ‌تری برای کاری که انجام داده ‌اند ارائه دهید، به دنبال جمله ی بالا یک جمله ی دیگر بیاورید:

“I really appreciate your help in resolving the problem.”

 Thank you for raising your concerns

حتی اگر مشتری یا مدیری برای بیان نگرانی هایی که در مورد کار شما دارند ایمیلی بنویسد، باز هم می توانید از آنها تشکر کنید. این کار نشان می دهد که شما برای نظرات آنها ارزش قائل هستید و نگرانی های آنها را جدی می گیرید. همچنین، ممکن است بخواهید از جمله ی "Thank you for your feedback." استفاده کنید.

در حالی که تشکر کردن در ابتدای ایمیل معمولا برای تشکر از خواننده برای اقدامات گذشته نوشته می شود، تشکر کردن در پایان ایمیل به این معنی است که شما از خواننده برای اقدامات آینده تشکر می کنید. با نشان دادن قدردانی خود از قبل، به احتمال زیاد واکنش مثبتی از طرف گیرنده دریافت خواهید کرد.

 Thank you for your kind cooperation

اگر نیاز دارید که خواننده با کمک شما در موردی همکاری کند، پیشاپیش از همکاری آنها تشکر کنید. می توانید به جمله بالا عبارت "in advance" را اضافه کنید و بگویید:

“Thank you in advance for your cooperation.”

 Thank you for your attention to this matter

مشابه جمله قبلی، این جمله نشان می دهد که از کمک بیشتر خوانندگان قدردانی می کنید. این عبارت نیز نشان می دهد که درخواستی که کرده اید مهم است و خواننده باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

8. Thank you for your understanding

این جمله برای تبریک به خواننده در باب درک کلماتی که نوشته‌ اید نیست. اگر کاری انجام داده ‌ایم یا درخواستی داشته ‌ایم که ممکن است باعث ناراحتی خواننده شود، از این جمله برای تشکر کردن استفاده می‌کنیم.

 Thank you for your consideration

اگر درخواست دریافت مزایا یا فرصتی دارید، مانند زمانی که برای شغل جدیدی درخواست می دهید، ایمیل خود را با این جمله خاتمه دهید.

 Thank you again for everything you’ve done

این جمله که در پایان ایمیل استفاده می شود با جمله های بالا کمی متفاوت است. اگر قبلاً در ابتدای ایمیل از خواننده تشکر کرده اید، اما به دلیل تلاش زیاد آنها، می خواهید دوباره از آنها برای اقدامات گذشته خود مجدداً در پایان ایمیل تشکر کنید، از این جمله استفاده کنید.

اکنون می‌دانید که چگونه در ایمیل انگلیسی زبان خود "Thank you" را به شکل های مختلفی به کار ببرید، تنها سؤال باقی مانده این است که می‌خواهید از چه کسی تشکر کنید!

 

Source: https://englishlive.ef.com/blog/english-in-the-real-world/top-ten-ways-say-thank-english-email/

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: