چطور معلم زبان بهتری باشیم؟

در ادامه، ۱۰ مهارتی که هر معلم خوبی نیاز دارد و راه‌های رسیدن به آنها را بیان می‌کنیم.
چطور معلم زبان بهتری باشیم؟

۱۰ مهارتی که شما را تبدیل به بهترین می‌کنند

آیا می‌خواهید معلم زبان خوبی باشید؟ عالی است. تلاش در جهت اینکه معلم زبان بهتری شوید،نه تنها سرمایه‌گذاری خوبی برای زندگی حرفه‌ای‌تان است، بلکه برای تمام زبان‌آموزانتان نیز مفید خواهد بود.

هیچ کس معلم‌های خوبش را از یاد نخواهد برد. بنابراین چه بخواهید معلم زبان عمومی باشید، موضوعات و رشته‌های دیگری را به زبان انگلیسی تدریس کنید یا برای زبان‌آموزان کم‌سن‌وسال دوره‌های خلاقانه برگزار کنید، باید حتما تمام مهارت‌های موردنیازتان را داشته باشید. حتا اگر همین حالا هم معلم خوبی هستید، همیشه فرصتی برای بهتر شدن وجود دارد.
در ادامه، ۱۰ مهارتی که هر معلم خوبی نیاز دارد و راه‌های رسیدن به آنها را بیان می‌کنیم.

1- تلفظ، گرامر و دایره‌ی واژگان فوق‌العاده
بدیهی به نظر می‌رسد اما وقتی شروع به درس دادن به زبان انگلیسی می‌کنید، باید معارت‌های زبانی خودتان را نیز تقویت کنید. زبان‌آموزانتان باید صحبت‌های شما را بفهمند و بتوانند به گرامر شما اعتماد کنند.

2- اعتماد به نفس و مهارت لازم برای ارائه‌ی درس‌های جالب و انگیزه‌بخش به زبان‌آموزان
کار معلم‌ها از جهاتی مشابه کار بازیگران است. باید نمایشی اجرا کنید تا تمرکز زبان‌آموزانتان را بر روی درس حفظ کنید و علاقه‌شان را برانگیزانید. برخی افراد در این زمینه بسیار ناراحت و معذب می‌شوند. اما می‌توانید این مهارت‌ها را بیاموزید و اعتماد به نفس انجام این کار را در خود ایجاد کنید.

3- مطالب درسی را خودتان آماده کنید
شاید در حال حاضر زبان انگلیسی را از روی کتاب‌های درسی تدریس می‌کنید. اما شاید بخواهید راه‌هایی را بیابید تا مطالبی را آماده کنید که توجه زبان‌آموزانتان را به نحوی جلب کرده و آنها را به چالش بکشد. معلم‌هایی که مطالب خوبی آماده می‌کنند، معمولا معلمان محبوبی هستند و بازخوردهای فوق‌العاده‌ای می‌گیرند.

4- ارزیابی
معلم‌های خوب در زمینه‌ی ارزیابی پیشرفت، نقاط قوت و ضعف زبان‌آموزان هم خوب عمل می‌کنند. معلم تنها با ارزیابی صحیح زبان‌آموزان است که می‌تواند شکاف‌های موجود در دانش زبانی آنها را پر کرده و کمکشان کند تا به بهترین نحو آموزش ببینند.

5- تمرکز بر تمرین و بازبینی تدریس خود
معلم‌های خوب معمولا طی زندگی حرفه‌ای‌شان بهتر می‌شوند. می‌تواتید این کار را با تمرکز بر درس‌ها و تمرین‌های خود و همچنین با بازبینی تدریس خود انجام دهید. صدا و تصویر خود را در هنگام تدریس ضبط کنید و بعدا به‌تنهایی یا به همراه یک همکار یا مدرس دوره‌ی تربیت معلم بازبینی کنید تا دریابید در کدام بخش‌ها عملکرد خوبی داشته‌اید و در چه بخش‌هایی می‌توانید پیشرفت کنید.

6- تسلط بر موضوع تدریس
اگر موضوعات تخصصی مانند علوم، ریاضیات، تاریخ یا جغرافی را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنید، نیاز به واژگانی دارید که بتوانید دانش‌آموزانتان را به وجد بیاورید و کمکشان کنید بهتر بیاموزند. می‌توانید تکالیف و فعالیت‌های عملی را بیاموزید و در کلاس از آنها استفاده کنید.

7- استفاده از تکنولوژی در کلاس
صفحات نمایش تعاملی، وبسایت‌ها و اپ‌ها بخشی از کار معلم هستند. توانایی استفاده‌ی صحیح از آنها و کمک به زبان‌آموزان برای استفاده‌ی مناسب از این ابزار در کلاس حیاتی است. همچنین کمک به همکاران برای به‌کارگیری این ابزار نیز بسیار اهمیت دارد. بنابراین باید حتما مهارت‌های مرتبط با تکنولوژی را در خود ارتقا دهید.

8- توجه به به‌روزترین روش‌ها و تئوری‌های مربوط به معلمان انگلیسی
پداگوژی یا هنر تدریس بر اساس پژوهش‌هایی که بهترین دوش‌های یادگیری زبان‌آموزان را به ما نشان می‌دهند، همواره در حال تغییر است. اگر می‌خواهید معلم خوبی باشید، بسیار مهم است که تازه‌ترین تئوری‌های مرتبط با تدریس را بیاموزید و با استفاده از آنها کلاس‌هایتان را به روز کنید. یکی از روش‌های اطلاع از این تئوری‌ها عضو شدن در وبلاگ‌ها و وبسایت‌های پژوهشی است.

9- یادگیری مهارت‌های عملی جدید
با کسب مهارتی عملی خودتان را از سایر معلم‌های زبان انگلیسی متمایز کنید. برای نمونه، اگر مهارت بازیگری را بیاموزید، می‌توانید در کلاس‌های کودکان از آن استفاده کنید و زبان‌آموزانتان می‌توانند در حین بازی کردن یا اجرای نمایش فی‌البداهه با موسیقی، زبان انگلیسی را بیاموزند.

10- آمادگی تدریس در سطح مناسب
سخنرانی کردن و سمینار و دوره‌های آموزشی برگزار کردن در دانشگاه با درس دادن به زبان‌آموزان کم‌سن‌وسال بسیار متفاوت است و به مجموعه مهارت‌های کاملا متفاوتی نیاز دارد. ممکن است نیاز داشته باشید سخنرانی کنید و مطالبی را ارائه دهید، سندهای آکادمیک تهیه کنید و برای موسسه‌های انتشاراتی مقاله بنویسید. در نتیجه به دوره‌هایی نیاز پیدا می‌کنید تا این مهارت‌ها را به شما بیاموزند. همچنین می‌توانید این مهارت‌ها را با دانشجویان و همکاران خود به اشتراک بگذارید و با به‌کارگیری آنها درزندگی شغلی‌تان پیشرفت کنید.

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: