100 راه برای تقویت زبان انگلیسی

100 راهی که بدون نیاز به هیچ گونه برنامه ریزی خاصی می توانید برای تقویت زبان انگلیسی خود در نظر بگیرید:
100 راه برای تقویت زبان

1. از اشتباه کردن نترسید. اعتماد به نفس داشته باشید. افراد شنونده تنها زمانی می توانند اشتباهات شما را تصحیح کنند که آنها را از زبان شما بشنوند.

2. محیط اطراف خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید. خود را در محیطی کاملاً انگلیسی زبان قرار دهید که در آن بتوانید مکررا یاد بگیرید. بهترین راه یادگیری از طریق صحبت کردن با خود به زبان انگلیسی است.

3.  هر روز تمرین داشته باشید. برای خود یک برنامه مطالعه درست کنید. تصمیم بگیرید که چقدر در هفته قرار است برای مطالعه وقت بگذارید و به آن پایبند باشید. یک روال مشخص برای خود ایجاد کنید.

4.  در مورد برنامه تحصیلی خود به خانواده و دوستان خود بگویید. آنها را وادار کنید که شما را به سمت مطالعه سوق دهند و همچنین اجازه ندهید که مانع یا مزاحم برنامه شما شوند.

5. چهارمهارت اصلی زبان که شامل: خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن است را تمرین کنید. برای پیشرفت شما باید همزمان روی همه آنها کار کنید.

6.  یک دفترچه از کلمات جدیدی که یاد می گیرید تهیه کنید. آنها را در جملات مختلف به کار ببرید و سعی کنید هنگام صحبت کردن حداقل 3 بار از کلمات جدید استفاده کنید.

7.  حداقل یک بار در روز به وب سایت های رایگان آموزش انگلیسی مراجعه کنید و یک درس جدید یا نکته هایی که برایتان کاملا جدید و جذاب هستند را یادداشت و مطالعه کنید.

8.  به خاطر سپردن و حفظ کردن یکی از رایج ترین روش های یادگیری لغات برای آزمون است. این فقط یک تمرین خوب برای مطالعه در مدت زمان کوتاه است زیرا اغلب اطلاعاتی را که برای آزمون یاد می گیرید را کاملا حفظ نمی شوید و مدتی پس از آزمون هر آنچه که برای آزمون خوانده بودید را فراموش خواهید کرد.

9. طبق ساعت بدن خود پیش بروید. اگر اهل مطالعه در صبح نیستید، در عوض بعد از ظهرها مطالعه کنید.

10.  اگر سعی کنید در قالب جمله یک مثال از لغتی که به تازگی یاد گرفته اید را به جای فقط حفظ کردن معنی آن کلمه در ذهنتان بسپارید، به خاطر آوردن کلمات برایتان بسیار آسان تر خواهد شد.

11. برای شرکت در آزمونی حتما از قبل برایش برنامه ریزی کنید. وقتی نیاز به مطالعه برای چیزی دارید، متوجه خواهید شد که سخت‌تر از قبل مطالعه و کار می‌کنید.

12. با گفتن این حرف، بهتر است فقط برای تست دادن مطالعه نکنید. به تصویری بزرگتر از زبان خود فکر کنید. وقتی به زبان انگلیسی تسلط دارید چه کارهایی می توانید انجام دهید؟ و کیفیت زندگی شما به چه صورت بهبود خواهد یافت؟

13. برای خود یک هدف بلند مدت تعیین کنید. روی کار کردن برای هدفتان به مقدار کافی تمرکز کنید.

14. اهداف کوتاه مدت نیز برای خود تعیین کنید و زمانی که به هر یک هدف رسیدید به خود جایزه ای دهید.

15. فضایی ایجاد کنید که بخواهید در آن بیاموزید، نه اینکه مجبور باشید که چیزی را از روی اجبار یاد بگیرید. زمانی که در حال یادگیری چیزی که شوق اش را دارید، هستید بیشتر و بهتر یاد خواهید گرفت.

16. بدانید چه چیزی برای شما بهتر است. به این فکر کنید که چه روش هایی در گذشته برای شما موفقیت آمیز بوده اند و سعی کنید به همان پایبند باشید.

17. نحوه یادگیری خود را کشف کنید. این کار برای شما می تواند با حفظ کردن، روخوانی، صحبت کردن، خلاصه کردن یا روش های دیگر باشد. دریابید که چگونه و با انجام چه روش یا روش هایی بهترین مطالعه را خواهید داشت. می تواند در یک مکان ساکت به تنهایی و یا با یک گروه در شلوغی و هیاهو باشد.

18. از دیگران کمک بگیرید! اگر چیزی را متوجه نشدید لازم است که حتما از کسی بپرسید. از معلم، همکلاسی ها یا دوستان خود کمک و مشورت بخواهید.

19. مرور کنید! مرور کنید! مرور کنید! مطمئن شوید که برای مرور مطالبی که در گذشته مطالعه کرده اید، حتما وقت می گذارید.

20. این ایده که هر بار به تنهایی بیش از 30 دقیقه برای مطالعه وقت بگذارید اصلا جالب نیست. به طور منظم استراحت کنید، پاهای خود را دراز کرده و کمی نفس تازه کنید.

21. برای بالا رفتن سطح زبانتان عجله نداشته باشید. در عوض روی سطحی که هم اکنون در آن هستید تمرکز کنید.

22. به جای برنامه های تلویزیونی، سعی کنید ویدیوهای یوتیوب را تماشا کنید. بهتر است از چیزی استفاده کنید که بتوانید هر زمانی که نیاز داشتید مجدداً به آنها دسترسی داشته باشید تا اطلاعاتی را که ممکن است بار اول از دست داده اید را یادداشت کنید.

23. تماشای تلویزیون فقط به شما این شانس را می دهد که چیزی را تنها یکبار درست بشنوید. این کار برای دانش آموزانی با سطح زبانی بالا بهتر است. این کار می تواند تمرین بسیار خوبی برای صحبت با انگلیسی زبانان بومی باشد، به طوریکه لازم نباشد از آنها بخواهید که مرتبا حرف شان را تکرار کنند!

24. کتاب های سطح بندی شده را بخوانید. به خصوص کتاب هایی که برای سطح شما نوشته شده اند. یک رمان کامل بخوانید. بله شما می توانید این کار را انجام دهید! و بعد از آن شک نکنید که احساس فوق العاده خوبی خواهید داشت.

25. از آنجاییکه کتاب های کودکان کلمات ساده تری دارند می تواندد جایگزین خوبی برای کتاب های سطح بندی شده باشند.

26. روزنامه ها برای یافتن ساختارهای مجهول در زبان انگلیسی گزینه ی بسیار مناسبی هستند. یک مقاله را بخوانید و ببینید آیا می توانید جملات مجهولی در آن پیدا کنید یا خیر.

27. ابتدا معنی کلی را از هر متن درک کنید. نگران درک هر کلمه نباشید، سپس می توانید به عقب برگردید و کلمات جدید را جستجو کنید.

28. برای درک معنی کلمه ای که در یک جمله متوجه نمی شوید، به کلمات اطراف آن نگاه کنید. آنها برای شما راهنمایی خوبی هستند. تا جاییکه می شود سعی کنید معنی کلمات را در قالب متن حدس بزنید.

29. ریشه ی کلمات در زبان انگلیسی را یاد بگیرید. آنها به شما کمک می کنند بتوانید به راحتی معنی کلماتی را که نشنیده اید را حدس بزنید. به عنوان مثال: scrib = نوشتن، min = کوچک

30. هنگامی که یک کلمه جدید یاد می گیرید، تمام اشکال دیگر آن را هم در نظر بگیرید: Beautiful (صفت)، beauty  (اسم)، beautifully (قید).

31. پیشوندها (dis-، un-، re-) و پسوندها (-ly، -ment، -ful) را بیاموزید، این ها به شما کمک می کنند معنی کلمات را بهتر بفهمید و دایره لغات خود را راحت تر شکل دهید.

32. در انگلیسی، بر خلاف ژاپنی یا فرانسوی، از استرس کلمات استفاده می شود. برای کلمات جدید، هجاها را بشمارید و محل استرس را پیدا کنید. فقط یک تاکید در هر کلمه و همیشه روی یک مصوت وجود دارد. افعال دو هجا روی هجای دوم (beGIN) تاکید دارند. اسم های 2 هجا (TEAcher) و صفت ها (HAPpy) روی هجای اول تاکید دارند.

33. هر زمان و در هر مکانی که هستید می توانید از انگلیسی استفاده کنید. به همین سادگی!

34. از زبان خود به انگلیسی ترجمه نکنید. در عوض برای بهبود تسلط خود به زبان انگلیسی فکر کنید. با خود در ذهنتان صحبت کنید، اما نه در اتوبوس آن هم بلند بلند وگرنه مردم فکر خواهند کرد که دیوانه شده اید!

35. شما نمی توانید انگلیسی را فقط از روی یک کتاب یاد بگیرید. مانند رانندگی با ماشین، فقط از طریق انجام آن و کار بر روی مهارت های مختلف زبانی می توانید یاد بگیرید.

36. بهترین راه برای یادگیری گرامر از طریق صحبت کردن است.

37. یک دفتر خاطرات یا ژورنالی به زبان انگلیسی تهیه کنید. با نوشتن چند جمله در روز شروع کنید و سپس به نوشتن به این شکل عادت خواهید کرد.

38. چرا یک وبلاگ آنلاین راه اندازی نکنید و نوشته های خود را با افراد انگلیسی زبان در سراسر جهان به اشتراک نگذارید؟

39. برای تبدیل شدن به یک نویسنده بهتر، ایده ها و افکار بسیاری را بدون نگرانی در مورد اشتباهی در دستور زبان یا املا، روی کاغذ بیاورید. سپس بر روی ساختار آن تمرکز کنید. پس از آن، متن خود را با استفاده از گرامر و املای درست بنویسید. در نهایت، خودتان آن را کامل بخوانید یا به شخص دیگری بدهید تا اشتباهاتتان را بررسی کند.

40. مراقب علائم نگارشی خود باشید چرا که استفاده از علائم نگارشی به اشتباه می تواند چیزی را که می خواهید بگویید کاملاً تغییر دهد. تفاوت معنی بین این دو جمله را بررسی کنید:

“A woman without her man is nothing”

“A woman: without her, man is nothing”

41. از ته دل بخوانید! صدای رسا و زیبای خود را به دنیا نشان دهید! آهنگ های انگلیسی را بیاموزید و همراه با آن ها بخوانید تا هم شیوایی گفتار و هم تلفظ تان را بهبود ببخشید.

42. یک دوست مکاتبه ای(pen friend) برای خود پیدا کنید یا از اتاق های گفتگوی آنلاین، انجمن ها و وبسایت های اجتماعی استفاده کنید. اگر نمی توانید با کسی به زبان انگلیسی صحبت کنید، این بهترین گزینه برایتان است.

43. سعی کنید از تکنیک سایه استفاده کنید. به چند جمله گوش دهید سپس آنچه را که شنیدید تکرار کنید. روی ریتم و تلفظ خود تمرکز کنید.

44. رادیو انگلیسی در خانه پخش کنید. حتی اگر مرتبا به آن گوش نمی دهید، همچنان گوش هایتان به این کار عادت خواهند کرد.

45. سعی کنید از تکنیک آینه هم استفاده کنید. همراه با سی دی با صدای بلند بخوانید. این کار برای تقویت تلفظ و ادای کلمات به درستی عالی است.

46. ​​دیکته نوشتن. به یک ویدیوی آموزشی یا دوست خود گوش دهید و آنچه را که می شنوید بنویسید.

47. هیچکس دوست ندارد صدای خودش را بشنود، اما شجاع باشید و این کار را امتحان کنید! صدای خود را ضبط کنید و به تلفظ و لحن خود گوش دهید. این به شما کمک می کند تا جاهایی که در آنها مشکل دارید را شناسایی و تقویت کنید.

48. از معلم خود بپرسید که آیا می توانید کلاس درس او را ضبط کنید. این یک راه عالی برای بررسی مجدد نکات است. شما همچنین می توانید به صدای معلمان خود با سرعت و لحنی که صحبت می کنند هم با دقت گوش دهید.

49. از فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید زیرا به شما کمک می کند که به انگلیسی فکر کنید و مکررا ترجمه نکنید.

50. اگر یک فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی برایتان ترسناک به نظر می رسد، دیکشنری های متنوعی متناسب با سطح زبانی شما وجود دارند.

51. خودتان را به استفاده ی زیاد از فرهنگ لغت عادت ندهید و به آن اتکا نکنید. فرهنگ لغت باید فقط نقش یک کمک کننده را داشته باشد، نه اینکه معلم اصلی شما شود! سعی کنید معنای کلمات را حدس بزنید و مستقیماً به سراغ فرهنگ لغت نروید.

52. تسلیم نشو! مثبت بمان! گاهی اوقات احساس می کنید که به اندازه کافی در یادگیری سریع نیستید. همه این احساس را دارند، نگران نباشید. جوجه را آخر پاییز می شمارند!

53. از مسیر لذت ببرید! وقتی مسیر برایتان سرگرم کننده باشد بیشتر یاد می گیرید!

54. اگر هنگام صحبت کردن استرس می گیرید و عصبی می شوید، قبل از اینکه شروع به صحبت کنید، دو نفس عمیق بکشید. زمانی که احساس آرامش داشته باشید بهتر صحبت خواهید کرد.

55. با نگاه کردن به کتاب های درسی و سی دی هایی که در گذشته استفاده می کردید، انگیزه خود را حفظ کنید. از اینکه اکنون چقدر برای شما آسان به نظر می رسند شگفت زده خواهید شد! تبریک می گویم، سطح شما در حال بهبود است!

56. شما هرگز برای شروع یادگیری یک زبان جدید مثل زبان انگلیسی خیلی جوان یا خیلی پیر نیستید. لطفا برای یاد نگرفتن بهانه نیاورید! منتظر چی هستید؟ همین حالا شروع کنید.

57. به تعویق انداختن کار می تواند مانع پیشرفت و موفقیت شما شود. برای متوقف کردن تعلل، مهم است که بدانید آیا تعلل شما دقیقا برای اجتناب از مطالعه است یا اینکه این عادت بد شماست که نیاز به تغییر دارد.

58. اگر هنوز به نتایجی که می‌خواستید نرسیده‌اید، به این دلیل نیست که در یادگیری زبان بی استعداد هستید، بلکه به این دلیل است که هنوز روش خاص خود را برای یادگیری پیدا نکرده‌اید.

59. از منابعی استفاده کنید که با سطح زبانی شما مطابقت دارند. از متون یا تمرین های شنیداری ای که خیلی سخت یا خیلی آسان هستند استفاده نکنید. از تمارینی استفاده کنید که شما را به چالش می کشد و در عین حال از ادامه مسیر ناامیدتان نمی کند.

60. نگران کامل کردن لهجه خود نباشید. حفظ لهجه اصلی بخش مهمی از هویت فرهنگی شماست. اتفاقا انگلیسی زبانان بومی از شنیدن صحبت کردن شخصی به زبان انگلیسی با لهجه لذت می برند.

61. در زبان انگلیسی انواع مختلفی گفتار وجود دارد: انگلیسی بریتانیایی، انگلیسی آمریکایی، انگلیسی آفریقای جنوبی و غیره. هیچ کدام از این ها اشتباه نیستند و یا نسبت به دیگری ارجحیت خاصی ندارند. انگلیسی انگلیسی است.

62. در عوض، از تفاوت های انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی آگاه باشید و دقت کنید که آنها را به جای هم به کار نبرید. به عنوان مثال: آسانسور= Elevator (انگلیسی آمریکایی) / آسانسور= Lift (انگلیسی بریتانیایی).

63. برای خود فلش کارت درست کنید و آنها را همراه خود داشته باشید. در واقع بر روی این کارت های کوچک می توانید کلمات جدیدی را که آموخته اید بنویسید. شما می توانید آنها را همیشه به همراه داشته باشید و هر زمان که کمی وقت آزاد پیدا کردید به آنها نگاهی بیاندازید.

64. از برگه یادداشت های چسبنده استفاده کنید و آنها را در اطراف خانه خود بچسبانید. می توانید از آنها برای مرور و یادگیری نکات جالب استفاده کنید.

65. شما نمی توانید افعال مرکب (phrasal verbs) را در مسیر یادگیری خود نادیده بگیرید، چرا که صدها مورد از آنها در زبان انگلیسی وجود دارد و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. هرچه بیشتر بر معنای آنها تمرکز کنید، بیشتر می توانید معنای افعال جدید را حدس بزنید. رفته رفته شما شروع به تشخیص الگوهای مشخصی در آنها خواهید کرد.

66. از حس ششم خود استفاده کنید. با احساس درونی خود پیش بروید، متعجب خواهید شد که چقدر اولین حدس شما درست است. همانطور که قبلاً گفتیم، اعتماد به نفس داشته باشید.

67. افکار خود را مرتب کنید. لحظه ای به آنچه می خواهید بگویید فکر کنید. شما گرامر را می دانید، اما ممکن است هنگام صحبت کردن، از آن به درستی استفاده نکنید.

68. با افراد جدید آشنا شوید. سعی کنید با انگلیسی زبانان شهر خود دوست شوید. می‌توانید به یک باشگاه زبان انگلیسی بپیوندید و با خارجی‌ها در آن وقت بگذرانید.

69. فردی باشید که آغاز کننده ی مکالمات زبان انگلیسی است. سعی کنید مکالمات را سریع به اتمام نرسانید و از کلماتی مثل ‘really?’ / ‘go on…’/ ‘what happened then?’ استفاده کنید. منتظر نباشید تا دیگران صحبت با شما را آغاز کنند.

70. به بحث و گفتگو بپردازید. با یک گروه درباره موضوعات مختلف بحث کنید. هر فرد باید دیدگاهی را انتخاب کند (حتی اگر شما با آن موافق نیستید) تا درون گروه درباره آن با یکدیگر بحث کنید. اطمینان حاصل کنید که منظورتان را به درستی به بقیه برسانید. یاد بگیرید با دقت گوش کنید. گوش دادن با دقت زیاد به شما کمک می کند تا از جلسات مطالعه گروهی بیشتر بهره ببرید و در آن مشارکت بیشتری داشته باشید. روی فردی که در حال صحبت است تمرکز کنید. نگران افراد یا رویدادهای دیگر نشوید و حواس خود به امور بی اهمیت پرت نکنید.

71. فقط یادگیری لغات انگلیسی کافی نیست. می توانید به طوطی لغات انگلیسی بیاموزید اما این بدان معنا نیست که می تواند انگلیسی صحبت کند! شما هنوز باید درک درستی از گرامر هم داشته باشید.

72. زمان فعل ها توسط انگلیسی زبانان برای صحبت در موقعیت ها و زمان های مختلف استفاده می شود. ممکن است عبارات مشابه آنها در زبان فارسی وجود نداشته باشد. پس خیلی مهم است که زمان درست استفاده از آنها را بدانید.

73. زبان انگلیسی افعال بی قاعده زیادی دارد. شما باید با جان و دل خود را وقف یادگیری اش کنید!

74. ادامه بده! اگر صحبت کردن به زبان انگلیسی را متوقف کنید، خیلی زود متوجه می شوید که سطح شما پایینتر می آید و تمام زحمات تان به هدر می رود.

75. با گرفتن نمره پایین در آزمون ها ناامید نشوید. گاهی اوقات دانش آموزان توانایی قبولی در آزمون انگلیسی را دارند، اما نمی توانند به خوبی با انگلیسی زبانان ارتباط برقرار کنند. اگر می توانید آزادانه به زبان انگلیسی صحبت کنید، باید به خود افتخار کنید.

76. به یاد داشته باشید که تا زمانی که تمام تلاش خود را کرده اید، موفق شده اید!

77. انگلیسی را با کمک یک دوست یاد بگیرید. شما کسی را خواهید داشت که همیشه می توانید با او تمرین کنید و به یکدیگر انگیزه ی بیشتر برای مطالعه دهید.

78. به یاد داشته باشید، نحوه نوشتن انگلیسی همیشه با نحوه تلفظ آن یکسان نیست. برای مثال "Ough" بیش از 6 تلفظ دارد. با الفبای آوایی آشنا شوید. این به شما کمک می کند تا کلمات را به درستی تلفظ کنید.

79. به صدای «schwa» [ə] عادت کنید - یک صدای مصوت خنثی بدون تنش و بدون تن. "Schwa" رایج ترین صدای مصوت در انگلیسی است. به عنوان مثال، "a" در about و "u" در supply.

80. به خاطر داشته باشید که زمانی که سطح زبانی ما بالا است پیشرفت بیشتر طول می کشد. معمولاً زمانی که ما مبتدی هستیم سریعترین پیشرفت حاصل می شود. فکر نکنید که دیگر یاد نمی گیرید، بلکه این فقط یک پیشرفت با سرعتی کمتر از قبل است.

81. مطمئن شوید که استفاده زبان انگلیسی شما با موقعیت تان مطابقت داشته باشد. استفاده از زبان عامیانه با دوستان مشکلی ندارد اما در یک جلسه کاری باید از زبان رسمی استفاده کنید. یاد بگیرید و تمرین کنید که در کدام موقعیت استفاده از کدام کلمات و عباراتی که تا به حال یاد گرفته اید مناسب است.

82. کتب آموزشی انگلیسی اغلب با نحوه صحبت کردن ما به طور معمول متفاوت است. برای یادگیری " زبان روزمره و عامیانه" باید فیلم و سریال های خارجی تماشا کنید.

83. به خاطر سپردن اصطلاحات ممکن است برایتان دشوار باشد، اما استفاده از آنها بسیار سرگرم کننده است و انگلیسی شما را قوی تر می کند.

84. در زبان انگلیسی هنگام صحبت معمولاً کلمات را به هم پیوند می دهیم تا دو کلمه شبیه به یک کلمه به نظر برسند. به عبارت ساده، ما کلماتی را که با حروف صامت(consonant) ختم می‌شوند به کلماتی که با حروف مصوت(vowel) شروع می‌شوند پیوند می‌دهیم (صامت > مصوت). و همچنین کلماتی را که به حروف مصوت ختم می شوند با کلماتی که با حروف مصوت شروع می شوند نیز پیوند می دهیم (مصوت > مصوت). این ها را برای تقویت مهارت گوش دادن و تلفظ خود تمرین کنید.

85. از سرچ در اینترنت دست نکشید. چرا که پر از منابعی است که به شما در یادگیری کمک می کند. برخی وبسایت های مطرح مثل: BBC Learning English ; Learnenglish.ecenglish.com

86. روی نقاط قوت و ضعف خود تمرکز کنید. بنویسید که در چه زمینه هایی می خواهید پیشرفت کنید و روی بهبود آنها کار کنید. البته، نقاط قوت خود را نادیده نگیرید. به خودتان تبریک بگویید که چقدر خوب پیش رفته اید و کار کرده اید!

87. از اشتباهات خود بیاموزید. شما احتمالاً همان اشتباهات گرامری را بارها و بارها مرتکب می شوید. از نتایج آزمون های انگلیسی به عنوان یک ابزار مطالعه استفاده کنید. اشتباهات خود را مرور کنید و یکی دو مورد را که می خواهید روی آنها تمرکز کنید انتخاب کنید. از کتاب گرامر مورد علاقه خود برای بررسی دستور های گرامری استفاده کنید.

88. از حروف تعریف صحیح (a/an, the) استفاده کنید. توجه داشته باشید که این قانون بیش از a/an= غیر خاص، the=specific وجود دارد. به عنوان مثال (A university (not an university  (زیرا با حرف صامت شروع می شود). An hour (not a hour) (زیرا "h" تلفظ نمی شود).

89. برای تسلط، از قدرت تصورتان استفاده کنید. قبل از اینکه به فلان رستوران بروید فکر کنید که پیشخدمت احتمالاً چه چیزی به شما خواهد گفت. به این فکر کنید که قرار است در جواب از چه عباراتی استفاده کنید.

90. بسیاری از ارتباطات از طریق حالت و زبان بدن حاصل می شوند که می توانند بین فرهنگ ها و کشورها متفاوت باشند. به عنوان مثال، "V" دو انگشتی برای نماد پیروزی در آمریکا است. حالا اگر کف دست خود را به سمت خودتان بگیرید و این حرکت را جلوی یک فرد بریتانیایی انجام دهید، به او توهین کرده اید!

91. ساده ترین راه یادگیری: خوابیدن! بعد از یک خواب کافی شبانه بهتر و بیشتر یاد خواهید گرفت. چرا که می توانید خیلی بیشتر تمرکز کنید.

92. سعی کنید یک دوره زبان انگلیسی را در یک کشور انگلیسی زبان بگذرانید.

93. اگر در خارج از کشور تحصیل می کنید، نه تنها با افراد کشور خود، بلکه با افرادی از کشورهای دیگر نیز آشنا شوید. این ایده خوبی نیست که شما در یک خانه مشترک فقط با مردم کشور خود زندگی کنید و معاشرت داشته باشید. با آشنایی با ملیت های دیگر، از تجربه فرهنگی بیشتری بهره مند شوید و لذت ببرید.

94. آیا به کاریابی یا کارآموزی در خارج از کشور فکر کرده اید؟

95. برای خود یک معلم واجد شرایط انتخاب کنید. چه کسی می خواهد چیزهای اشتباه یاد بگیرد؟

96. هیچ کس نمی تواند زبان انگلیسی به طور کامل یاد بگیرد. نیازی به نگرانی در این مورد نیست. راهی مفید برای یادگیری این است که بدانیم در زبان انگلیسی ما کلمات زیادی داریم که تلفظ یکسان دارند، اما املا و معنی متفاوتی دارند.

97. هنگامی که سطح ابتدایی در زبان انگلیسی دارید، راه های مختلف دیگری را که می توانید یک کلمه را به کار ببرید، کشف کنید. این امر زبان انگلیسی شما را برای شنونده جالب‌تر می‌کند و هم چنین نباید برای شما خیلی سخت باشد زیرا از قبل اصول اولیه را می‌دانید. به عنوان مثال، به چند روش می توانیم به انگلیسی بگوییم «خداحافظ»؟

98. وقتی در حال گذراندن یک دوره ی انگلیسی هستید، برای کلاس خود آماده باشید. تکالیف خود را در اسرع وقت انجام دهید و آن را به موقع تحویل دهید. آخرین یادداشت های درس جلسه ی قبل خود را چند دقیقه قبل از شروع کلاس مرور کنید. انجام این کار ذهن شما را آماده می کند و برای درس گرم می شوید.

99. در کلاس حواس خودتان را پرت نکنید. روی درس تمرکز کنید، از پنجره به بیرون خیره نشوید. دیر نکنید. چند دقیقه قبل از شروع درس در کلاس حاضر شوید. کنار افرادی که با شما انگلیسی صحبت نمی کنند ننشینید. گوشی خود را خاموش کنید. منظم باشید، یادتان باشد که کتاب درسی، دفترچه یادداشت و خودکار خود را همیشه به همراه داشته باشید.

100. و در آخر همیشه سعی کنید مکانی راحت و آرام برای مطالعه پیدا کنید. شما به جایی نیاز دارید که بتوانید 100% در آن تمرکز داشته باشید.

 

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: