۷ روش برای تقویت مهارت گرامر زبان انگلیسی

گرامر یکی از موضوعاتی است اکثر زبان‌آموزان را مضطرب می‌کند چرا که ممکن است به نظرشان گیج‌کننده و پیچیده بیاید. در ادامه 7 روش پایه به این منظور ارائه می‌گردد که امتحان کردنشان بی‌ضرر است.
۷ روش برای تقویت مهارت گرامر زبان انگلیسی

گرامر یکی از موضوعاتی است اکثر زبان‌آموزان را مضطرب می‌کند چرا که ممکن است به نظرشان گیج‌کننده و پیچیده بیاید. هرچند، گرامر صحیح برای نوشتن و صحبت کردن بسیار اهمیت دارد هم در زمان تحصیل و هم در زندگی حرفه‌ای‌تان. در نتیجه آشنایی با چند روش ساده برای تقویت مهارت گرامرتان ضروری است. در ادامه ۷ روش پایه به این منظور ارائه می‌گردد که امتحان کردنشان بی‌ضرر است.

۱. بخوانید
خواندن احتمالا اولین روش برای تقویت مهارت گرامر است. وقتی می‌خوانید، گرامر صحیح را در ذهنتان ثبت می‌کنید. به ویژه اگر بلندبلند بخوانید، ترکیب دیدن، گفتن و شنیدن کمک می‌کند آنچه آموخته‌اید در ذهنتان مستحکم شود. خواندن علاوه بر تقویت گرامر، به تمامی جنبه‌های نوشتنتان، از روانی جمله‌ها تا گسترش دایره‌ی واژگان کمک خواهد کرد.

۲. از کتاب‌های آموزش گرامر استفاده کنید
داشتن یک کتاب مرجع دقیق برای مواقعی که در حال نوشتن مطلبی هستید، مفید خواهد بود. با این روش هر زمان که یک پرسش گرامری برایتان پیش آید، می‌توانید برای یافتن پاسخ آن به کتاب رجوع کنید. کتاب‌هایی با کیفیت بالا در زمینه‌ی گرامر و نوشتن در بازار موجودند. می‌توانید از مسئول کتابخانه یا کتاب‌فروشی یا معلمتان در این زمینه راهنمایی بگیرید.

۳. اصول را مرور کنید
با اینکه ممکن است کلاس‌هایی در زمینه‌ی زبانشناسی یا نوشتار انگلیسی برایتان جذاب نباشد، صرف کمی وقت برای مرور اصول اولیه‌ بسیار ضروری است. نقش‌های مختلف واژه‌ها در جمله و همچنین اشتباهات رایج گرامری را جستجو کنید.

۴. تمرین کنید
منابع آنلاین و کاغذی بسیار مفیدی برای تقویت مهارت‌های گرامری وجود دارند. با یک جستجوی کوتاه و سریع در اینترنت می‌توانید وبسایت‌های مختلفی پیدا کنید که پر از بازی و تمرین‌های گرامر هستند. اگر می‌دانید که گرامر، بخشی از زبان انگلیسی است که در آن ضعف دارید، هر روز چند دقیقه‌ای زمان بگذارید و این تمرین‌ها را انجام دهید. کارهای ساده‌ای مانند انجام چند تست گرامر با سطوح دشواری متفاوت می‌تواند به تقویت مهادت‌های گرامری‌تان کمک کند.

۵. گوش دهید
وقتی معلم یا مربی‌تان به شما بازخورد می‌دهد، با جمله‌هایشان بادقت گوش دهید. ببینید آیا موضوع گرامری خاصی وجود دارد که دائما در آن مشکل داشته باشید. برای مثال، آیا بازخوردها معمولا در رابطه با ساخت جمله‌های ترکیبی نادرست یا تطابق نادرست فعل و فاعل هستند؟ اگر چنین است، حتما پیش از تحویل تکالیفتان، متن آن را بازخوانی کنید و به این جزئیات توجه ویژه‌ای داشته باشید. همچنین می‌توانید لیستی مختص خودتان از اینگونه نکات گرامری تهیه کنید که در هنگام انجام تکالیف آن را چک کنید.

۶. با صدای بلند بازخوانی کنید
گاهی در هنگام بازخوانی متن‌هایی که نوشته‌ایم یا تکالیفی که انجام داده‌ایم، مغزمان به طور خودکار چیزهایی را که جا انداخته‌ایم تصحیح می‌کند. همیشه نمی‌توانیم اشتباهات خودمان را پیدا کنیم. بلند خواندن و در صورت امکان برای فردی دیگر روشی کارامد برای این است که بررسی کنیم آیا گرامر صحیح را به کار برده‌ایم یا نه. اگر متن را به جای اینکه در ذهن خود بخوانید، با صدای بلند بخوانید، احتمال اینکه اشتباهات خود را بیابید، بیشتر می‌شود.

۷. بنویسید
همانطور که بسیار خواندن می‌تواند مفید باشد، بیشتر نوشتن نیز می‌تواند کمکتان کند. هرچه بیشتر تمرین کنید که با گرامر صحیح بنویسید، گرامر انگلیسی برایتان بدیهی‌تر و استفاده از آن برایتان راحت‌تر خواهد شد.

 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: