از چه نوع فرهنگ لغت (دیکشنری) انگلیسی زبانی باید استفاده کنیم؟

با وجود تعداد زیادی فرهنگ لغت مختلف، چگونه باید فرهنگ لغتی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید؟ بیایید به پنج نوع فرهنگ لغت مختلف نگاه کنیم تا متوجه شویم که کدام یک برای شما بهترین گزینه خواهد بود
از چه نوع فرهنگ لغت (دیکشنری) انگلیسی زبانی باید استفاده کنیم؟

آیا تا به حال "English dictionary" را در وبسایت Amazon.com جستجو کرده اید؟ من این کار را انجام داده ام و حدس بزنید که چند نتیجه بدست آمد…

تعداد کل نتایج 205331 فرهنگ لغت انگلیسی بود!

اگر Amazon.com  این تعداد فرهنگ لغت بفروشد، آیا می توانید تصور کنید که چندین فرهنگ لغت مختلف به زبان انگلیسی در کل جهان وجود دارد؟

بنابراین، با وجود تعداد زیادی فرهنگ لغت مختلف، چگونه باید فرهنگ لغتی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید؟ بیایید به پنج نوع فرهنگ لغت مختلف نگاه کنیم تا متوجه شویم که کدام یک برای شما بهترین گزینه خواهد بود:

 

فرهنگ لغت دو زبانه

این احتمالاً اولین فرهنگ لغتی است که هنگام شروع یادگیری زبان انگلیسی از آن استفاده کرده اید. نیمی از این فرهنگ لغت به این شکل است که کلمات را به زبان دیگری جستجو کرده و معادل آنها را به زبان انگلیسی پیدا می کنید.

نیمی دیگر از این فرهنگ لغت دارای کلماتی است که به زبان انگلیسی آورده شده اند و معادل آنها را می توانید به زبان دیگری پیدا کنید.

این نوع فرهنگ لغت برای مبتدیان مناسب و خوب است زیرا به راحتی می توانند معنی کلمات را دریابند. مشکلاتی که در آن وجود دارد این است که گاهی اوقات معنای دقیق کلمه به درستی در این فرهنگ لغت ها آورده نشده است و دانش آموزان را به جای تفکر به زبان انگلیسی، به ترجمه کردن تشویق می کند.

 

فرهنگ لغت تک زبانه

طیف وسیعی از فرهنگ لغت های تک زبانه موجود است که انواع مختلف کلمات به زبان انگلیسی در آنها آورده شده است. حتی شامل موارد خاصی از جمله افعال مرکب و اصطلاحات می باشند. در این فرهنگ لغت فقط از یک زبان استفاده می شود و معانی کلمات در آن زبان با چندین مثال توضیح داده شده است.

این دیکشنری ها برای زبان آموزان پیشرفته تر مناسب هستند زیرا آنها را تشویق می کند به زبان انگلیسی فکر کنند و هم چنین کمک می کند هنگام جستجوی معانی کلمات، تلفظ آنها را نیز تمرین کنند.

 

فرهنگ لغت الکترونیک

امکان یافتن فرهنگ لغت های الکترونیکی دو زبانه و تک زبانه وجود دارد. در برخی از دیکشنری های الکترونیکی حتی چندین فرهنگ لغت مختلف بارگذاری شده است.

فرهنگ لغت های الکترونیکی می توانند مفید باشند اگر که به درستی از آنها استفاده شود، به خصوص که اغلب مثال های صوتی برای شما ارائه می دهند تا تلفظ خود را بررسی کنید. با این حال مراقب باشید بیش از حد از آنها استفاده نکنید.

اگر مدت زیادی به ترجمه کردن با استفاده از فرهنگ لغت الکترونیکی اکتفا کنید، می تواند مانع پیشرفت شما در مهارت های گفتاری و شنیداری شود.

 

فرهنگ لغت آنلاین

فرهنگ لغت های آنلاین بسیار زیادی وجود دارد. بسیاری از بهترین فرهنگ لغت های آنلاین رایگان هستند و خدمات بسیار مفیدی نیز ارائه می دهند. در فرهنگ لغت های آنلاینی که ناشران معروف از انتشاراتی مانند انتشارات دانشگاه کمبریج آنها را منتشر می کنند معمولاً بسیار دقیق هستند.

مراقب برخی از فرهنگ لغت های رایگان باشید که به کاربران خود اجازه می دهند تا تعاریف خود را از کلمات بنویسند، چرا که ممکن است تعاریف شان همیشه درست نباشد.

 

برنامه های فرهنگ لغت بر روی گوشی هوشمند

داشتن فرهنگ لغتی که بتوانید آن را همه جا همراه خود داشته باشید بسیار مفید است. از آنجایی که اکثر ما تلفن های همراه خود را همه جا همراه خود می بریم، منطقی است که از برنامه های فرهنگ لغت بر روی گوشی خود نیز استفاده کنیم.

مانند فرهنگ لغت آنلاین، بهتر است برنامه هایی که از منابع شناخته شده استفاده می کنند بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا از صحت اطلاعات موجود در آنها مطمئن باشید.

همچنین مهم است که بیش از حد به استفاده از آنها نپردازید، چرا که در غیر این صورت ممکن است در بهبود تسلط بر مهارت های زبانی خود و هم چنین در حدس زدن لغات از روی محتوای متن پیشرفتی حاصل نکنید.

حالا نوبت شماست بگویید از چه نوع فرهنگ لغتی (دیکشنری) استفاده می کنید و چرا استفاده از آن را دوست دارید؟

 

Source: https://englishlive.ef.com/blog/study-tips/help-what-kind-of-english-dictionary-should-i-use/

 

 

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: