با به کار گیری سبک یادگیری خود، زبان انگلیسی را سریع تر از همیشه بیاموزید!

همه افراد به یک شکل یاد نمی گیرند. همه ما بر اساس پیشینه و ویژگی های شخصیتی خود سبک های یادگیری متفاوتی داریم. بسیاری از دانشمندان سعی کرده اند روش های یادگیری را به سبک های مختلف دسته بندی کنند.
با به کار گیری سبک یادگیری خود، زبان انگلیسی را سریع تر از همیشه بیاموزید!

همه افراد به یک شکل یاد نمی گیرند. همه ما بر اساس پیشینه و ویژگی های شخصیتی خود سبک های یادگیری متفاوتی داریم. بسیاری از دانشمندان سعی کرده اند روش های یادگیری را به سبک های مختلف دسته بندی کنند. یکی از محبوب ترین سیستم ها توسط فردی به نام نیل فلمینگ توسعه داده شد که از دسته بندی هایی که در ادامه درباره شان صحبت می کنیم استفاده می کند. به این سبک های یادگیری نگاهی بیندازید و ببینید کدامیک شما را بهتر توصیف می کند، سپس از نکات مربوط به سبک یادگیری خود استفاده کنید تا به شما در یادگیری سریع تر زبان انگلیسی کمک کند:

سبک یادگیری دیداری (بصری)

آیا شما دیدن تصاویر را به هر چیز دیگری ترجیح می دهید؟ اگر چنین است، شما یک یادگیرنده بصری هستید. یادگیرندگان بصری عاشق استفاده از نمودارها و گرافیک ها هستند تا به آنها در درک مفاهیم و یافتن ایده های جدید کمک کند.

اگر یک یادگیرنده بصری هستید، از فلش کارت هایی با تصاویر بزرگ و پررنگ بر روی آنها استفاده کنید تا واژگان جدید را به خاطر بسپارید و در دفترچه یادداشت خود عکس بچسبانید یا نقاشی بکشید تا به ذهن شما کمک کند آنچه را که در کلاس یاد می گیرید به راحتی به خاطر بیاورید.

سبک یادگیری شنیداری

آیا درک توضیحات مسایل به صورت گفتاری برای شما آسان است؟ تا به حال با خودتان حرف زده اید؟ اگر چنین است، احتمالاً شما یک یادگیرنده شنیداری هستید.

برای شما یادگیرندگان شنیداری، گوش دادن و صحبت کردن (و بعضی اوقات نوشتن نیز) کمک می کند تا مفاهیم و ایده های جدید را به راحتی به خاطر بسپارید. از هر گونه منبع صوتی مانند صدای ضبط شده ی واژگان جدید در فرهنگ لغت استفاده کنید و یا حتی سعی کنید صدای خودتان را ضبط کرده و مرتباً به آن گوش دهید تا معنای واژگان به خوبی در ذهنتان تثبیت شود. اگر از فلش کارت استفاده می کنید، به جای چسباندن عکس، توضیحاتی را بر روی آنها بنویسید.

سبک یادگیری حرکتی

آیا برایتان سخت است که برای مدت طولانی سر کلاس یک جا بدون هیچ حرکتی بنشینید؟ آیا ترجیح می دهید خودتان به انجام کاری بپردازید تا اینکه به کسی که آن را توضیح می دهد گوش دهید؟ این طور است؟ این بدان معناست که شما احتمالاً یک یادگیرنده حرکتی خواهید بود.

یادگیرندگان حرکتی از طریق انجام دادن کاری و یا از طریق مرتبط کردن دانش با حرکت و عملکرد های خاص یاد می گیرند. اگر شما یک یادگیرنده حرکتی هستید، با درگیر شدن در هر فعالیتی از کلاس های خود نهایت استفاده را ببرید و سعی کنید تا حد امکان موقعیت هایی را بیابید که بتوانید از زبان انگلیسی خارج از کلاس درس استفاده کنید.

اگر مجبور هستید که خودتان مطالعه کنید، وظایفی را برای خود تعیین کنید که شما را مجبور کند از هر مطلب جدیدی که در زبان انگلیسی یاد می گیرید بیشترین بهره را ببرید. به طور مثال نمایشی را اجرا و در آن ایفای نقش کنید یا صحنه هایی از برنامه های تلویزیونی انگلیسی را برای خودتان اجرا کنید تا در جلسات تمرینی شما نوعی فعالیت بدنی وجود داشته باشد.

اکنون با توجه به توضیحات بالا، شما چه نوع یادگیرنده ای هستید و چه سبکی را پیش خواهید گرفت؟

 

 

 Source:

https://englishlive.ef.com/blog/study-tips/learn-english-faster-finding-learning-style/

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

 

 

 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: