چطور مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی را در خود تقویت کنیم؟

تقویت هر مهارتی از جمله مهارت‌های ارتباطی نیاز به تمرین دارد. با تمرین صحبت کردن می‌توانید از اشتباهاتتان درس بگیرید و دایره‌ی واژگان و فهم شنیداری خود را ارتقا دهید.
چطور مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی را در خود تقویت کنیم؟

تقویت هر مهارتی از جمله مهارت‌های ارتباطی نیاز به تمرین دارد. با تمرین صحبت کردن می‌توانید از اشتباهاتتان درس بگیرید و دایره‌ی واژگان و فهم شنیداری خود را ارتقا دهید.

در ادامه روش‌های اثبات شده‌ای را جهت ارتقای مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی به زبان‌آموزان ارائه می‌شود:

·        یک همراه پیدا کنید: در صورت امکان بهتر است فردی را پیدا کنید که انگلیسی زبان مادری‌اش باشد و با او تمرین صحبت کردن کنید. اگر در آشناهایتان چنین شخصی وجود ندارد، یک معلم پیدا کنید. همچنین می‌توانید افراد انگلیسی‌زبان را در فضای مجازی ملاقات کنید و با آنها صحبت کردن را تمرین کنید.

·        در کنار صحبت کردن، گوش دهید: یکی از بهترین روش‌های درک ساختار جمله‌ها و گسترش دایره‌ی واژگانتان گوش دادن است. می‌توانید پادکست یا سایر گفتگوهای ضبط شده را گوش کنید. از گفتگوهای کانال‌های یوتیوب گرفته تا گفتگوهای واقعی، دسترسی به صحبت‌های افراد انگلیسی بسیار ساده است.

·        صدای خود را ضبط کنید: وقتی پای صحبت کردن در میان باشد، حتما اشتباهاتی خواهید داشت. اما باید راه را برای اشتباه کردن باز بگذارید تا بتوانید از آنها درس بگیرید. اگر صدای خود را در حین صحبت کردن ضبط کنید می‌توانید بعدا به آن گوش دهید و اشتباهاتتان را تصحیح کنید. در این صورت، می‌توانید روند پیشرفت خود را بررسی کنید و روی تلفظ‌ کلمات تمرکز کنید.

·        خودتان را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید: انگلیسی همه جا حضور دارد. در هر نقطه‌ای از جهان که زندگی کنید می‌توانید انگلیسی را در منوی رستوران‌ها، آگهی‌های بازرگانی، کتاب‌ها، فیلم‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی و جاهای دیگر پیدا کنید. هرچه بیشتر خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید و به این موارد کوچک روزمره توجه کنید، پایه‌ی انگلیسی‌تان محکم‌تر خواهد شد.

·        با موسیقی و کتاب تمرین کنید: بیشتر افراد ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را با موسیقی یا فیلم پر کنند. می‌توانید به آهنگ‌های انگلیسی گوش دهید یا فیلم‌هایی به زبان‌ انگلیسی تماشا کنید. نکته‌ی مثبت این کار این است که متن آهنگ‌ها و زیرنویس فیلم‌ها را می‌توانید به راحتی در اینترنت پیدا کنید.

·        بلند بخوانید: اگر به خواندن بیش از صحبت کردن علاقه‌مندید، سعی کنید بلند بخوانید. در این صورت، می‌توانید صدای خود را در زمان تلفظ کلمات بشنوید. همچنین احتمال به خاطر سپردن کلمات با این روش بیشتر می‌شود. زیرا همزمان آنها را می‌بینید و می‌خوانید.

·        با خودتان حرف بزنید: اگر هنوز مطمئن نیستید که برای آزمودن مهارت‌ صحبت کردنتان آماده‌اید، با خودتان حرف بزنید! هرچه بیشتر با خودتان صحبت کنید، مهارت و اعتماد به نفس بیشتری کسب می‌کنید.

 

پایه‌ی انگلیسی‌تان را تقویت کنید

اساسا یادگیری زبان به درک لحن، واژگان و ساختار بستگی دارد.

·        دایره‌ی واژگان خود را گسترش دهید: در کودکی کلمات را این‌گونه یاد گرفتید که اطرافیان به اشیا اشاره می‌کردند و نام آنها را می‌گفتند. می‌توانید همین روش را برای یادگیری و تقویت مهارت‌های مربوط به زبان انگلیسی به کار ببرید. گام اول یادگیری واژگان است. می‌توانید با یادگیری تعداد معینی واژه‌ی جدید در هر روز شروع کنید.

·        تلفظ خود را تقویت کنید: امروزه ابزارهای دیجیتال فراوانی وجود دارند که واژه‌ها را با صدای بلند تلفظ می‌کنند که با کمک آنها می‌توانید تلفظ‌های خود را اصلاح کنید؛ از کانال‌های یوتیوب گرفته تا دیکشنری‌های آنلاین. به یاد داشته باشید که تلفظ صحیح نقش مهمی در میزان درک افراد از صحبت‌های شما دارد.

·        لحن و سرعت طبیعی انگلیسی صحبت کردن را بیاموزید: هر زبانی لحن و سرعت خاص خود را دارد. هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی، یاد گرفتن صورت‌های کوتاه شده بسیار کمک کننده خواهد بود. برای مثال، دو واژه که به هم چسبیده و یک واژه را تشکیل می‌دهند مانند «I am» که به صورت «I’m» درمی‌آید. همچنین باید بدانید کدام بخش از هر واژه با تاکید (استرس) تلفظ می‌شود. تمام این موارد با تمرین صحبت کردن و گوش دادن به افراد انگلیسی‌زبان میسر خواهد شد.

 

روش‌هایی برای تقویت مهارت‌ صحبت کردن به زبان انگلیسی

همچنین روش‌های متنوعی برای کمک به تقویت‌ مهارت‌ صحبت کردن به زبان انگلیسی وجود دارند، از جمله:

·        کپی کنید: نحوه‌ی صحبت کردن افراد انگلیسی‌زبان را کپی کنید. یکی از روش‌های کپی کردن تماشای فیلم با زیرنویس است. ابتدا جمله را بلند بخوانید. سپس، به صدای بازیگر گوش دهید. فیلم را متوقف کنید و لحن و سرعت را تا حد امکان کپی کنید. می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و آن را با صدای بازیگران مقایسه کنید.

·        به انگلیسی فکر کنید: این مورد احتمالا چندان راحت نخواهد بود، اما می‌توانید ابتدا با ترجمه کردن افکارتان به انگلیسی شروع کنید. همچنین می‌توانید دفترچه‌ای تهیه کنید و افکارتان را به انگلیسی در آن یادداشت کنید

·        داستانی را به انگلیسی تعریف کنید: با داستانی ساده از دوران کودکی‌تان شروع کنید. سپس می‌توانید یک گام فراتر بروید و ماجرایی را که کسی برایتان تعریف کرده، به انگلیسی بازگو کنید.

 

تمرین مکرر و مرتب به تقویت مهارت صحبت کردن کمک می‌کند

از دوستانتان گرفته تا غریبه‌ها، همیشه می‌توانید کسی را پیدا کنید تا انگلیسی حرف زدن را با او تمرین کنید. در ادامه ایده‌هایی مطرح می‌شود تا کمکتان کنید بدانید چگونه و کجا می‌توانید‌ انگلیسی صحبت کنید:

·        در رویداد‌های عمومی شرکت کنید: رویدادهای عمومی، از فروم‌ها و کنفرانس‌ها تا شب شعر‌ها و جلسات داستان‌خوانی، مکان مناسبی برای صحبت کردن با دیگران هستند. رویدادهای غیر رسمی مانند جلسات داستان‌خوانی یا قصه‌گویی در حضور جمعی از دوستان، می‌تواند به تقویت مهارت‌ها و اعتماد به نفستان کمک کند.

·        از اپ‌ها استفاده کنید: مدت‌ها است که تکنولوژی به کمک یادگیری زبان آمده است. اپ‌هایی مانند دوئولینگو (Duolingo ) و بوسو ( Busuu) این امکان را فراهم می‌کنند تا هر جای دنیا که هستید با افراد انگلیسی‌زبان صحبت کنید.

·        با دستیار صوتی تلفن همراهتان صحبت کنید: می‌توانید برای انجام کارهای مختلف با تلفن‌ همراهتان از دستیار صوتی استفاده کنید.

 

 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: