استفاده بهینه از کلاس های آنلاین

در ادامه نکاتی برای حفظ تمرکز و بهره‌گیری هرچه بیشتر از شرایط موجود ارائه خواهد شد.
استفاده بهینه از کلاس های آنلاین

با شیوع کووید 19 و اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد، بیشتر مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و سایر موسسات آموزشی آموزش آنلاین را آغاز کردند. شرکت کردن در کلاس از خانه به نظر ایده‌ی بسیار جالبی می‌آید چرا که از هدر رفتن زمان جلوگیری می‌کند و راحت‌تر است اما در خانه درس خواندن به این سادگی که به نظر می‌رسد نیست. بسیاری از زبان‌آموزان در حفظ تمرکز خود در کلاس آنلاین مشکل دارند و همچنین عوامل حواس‌پرتی در خانه بیشتر است. حفظ تمرکز برای مدتی طولانی به خودی خود دشوار است و در شرایط کنونی زبان‌آموزان باید راه‌هایی برای حفظ تمرکز خود در خانه پیدا کنند. شرکت کردن در کلاس‌های آنلاین برای بسیاری از زبان‌آموزان موقعیتی جدید است، در نتیجه در ادامه نکاتی برای حفظ تمرکز و بهره‌گیری هرچه بیشتر از شرایط موجود ارائه خواهد شد:

1. برنامه‌ی روزانه داشته باشید

دو دقیقه پیش از شروع کلاس از خواب بیدار شدن و شرکت کردن در کلاس روی تخت‌خوابتان ممکن است بسیار وسوسه‌برانگیز به نظر برسد اما با این کار به محض اینکه معلم شروع به حرف زدن کند، تمرکزتان را از دست خواهید داد. با اینکه باید در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید حفظ برنامه‌ی روزانه‌ی عادی‌تان بسیار بااهمیت است. روزتان را همان‌طور شروع کنید که قبلا می‌کردید؛ اگر قبلا صبح‌ها دوش می‌گرفتید، ورزش می‌کردید یا صبحانه‌ی مقوی می‌خوردید، همان کار را ادامه دهید. همچنین اگر طوری لباس بپوشید که قبلا برای حاضر شدن در کلاس‌های حضوری لباس می‌پوشیدید، می‌تواند به حفظ تمرکزتان کمک کند. حفظ برنامه‌ی روزانه‌تان سطح انرژی‌تان را بالا می‌برد و کمکتان می‌کند در طول روز تمرکزتان را از دست ندهید.

2. مکان مناسبی را در نظر بگیرید

واقعیت این است که شرکت کردن در کلاس‌های آنلاین روی تخت‌خواب یا جلوی تلویزیون به هیچ عنوان مفید نخواهد بود. حتما باید مکانی آرام در خانه را تنها برای شرکت کردن در کلاس‌های آنلاین و مطالعه کردن اختصاص دهید. این مکان باید جایی باشد که بتوانید آن را تبدیل به مکانی مختص خودتان کنید تا بتوانید تمرکز و توجهتان را حفظ کنید. همچنین بهتر است این مکان از اتاق خوابتان دور باشد؛ در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که لپتاپتان را بردارید و روی تخت‌خوابتان دراز بکشید.

3. تکنولوژی‌تان را به‌روز کنید

اگر در زمان کلاس آنلاین اینترنتتان دائما قطع شود یا نتوانید چیزی بشنوید یا ببینید، تمرکزتان را از دست خواهید داد. بنابراین، بسیار اهمیت دارد که تکنولوژی‌تان را آپدیت کنید؛ از دسترسی اینترنت گرفته تا هدفنتان.  همچنین باید از قبل با پلتفرم آنلاینی که معلم یا موسسه برای تدریس، آزمون‌ها، بحث‌های کلاسی و تکالیف درسی استفاده می‌کند، آشنا شوید تا در زمان کلاس وقتتان را هدر ندهید. همچنین می‌توانید از اپ‌هایی برای یادداشت‌برداری، برنامه‌ریزی، یادآوری و زمان گرفتن استفاده کنید.

4. عوامل حواس‌پرتی را کاهش دهید

آیا در کلاس‌های حضوری حساب توییتر یا اینستاگرامتان را چک می‌کردید؟ تنها به این دلیل که وبکمتان روشن نیست و معلم نمی‌تواند شما را ببیند به این معنا نیست که اجازه دارید حواس خودتان را پرت کنید. شبکه‌های مجازی اولین چیزی است که باید حذف کنید. به علاوه، همچنین باید از اعضای خانواده و سایر کسانی که در زمان کلاس‌های آنلاین با شما در خانه هستند بخواهید که به حریم خصوصی‌تان احترام گذاشته و در زمان کلاس حواستان را پرت نکنند. ساعات کلاس‌هایتان را به آنها اطلاع دهید تا ناگهان وارد مکان مختص شما نشوند.

5. استراتژی آموزشی داشته باشید

شرایط موجود بهترین زمان است تا چند راهکار مطالعاتی را به کار بگیرید تا بتوانید همپای کلاس‌های آنلاین جلو بروید. مهم‌تر از هر چیز این است که در عوض اینکه ویدئوی ضبط شده‌ی کلاس را بعدا تماشا کنید، خودتان را با برنامه‌ی موسسه هماهنگ کنید و در کلاس حاضر شوید. شرکت کردن در کلاس احساس نرمال بودن را القا می‌کند و تشویقتان می‌کند با سایرین تعامل و در بحث‌های کلاس شرکت کنید. همچنین باید بدانید چه روشی برای دریافت اطلاعات برایتان بهتر است؛ آیا زبان‌آموزی با هوش تصویری هستید یا هوش شنوایی یا روش‌های دیگری یادگیری برایتان مفیدتر است؟ خودتان را بشناسید تا بتوانید بهترین روش یادگیری را به کار ببرید.

به علاوه، گرچه کلاس‌های ضبط می‌شوند اما بهتر است که در زمان حضور در کلاس یادداشت بردارید. یک خودکار و کاغذ آماده کنید و به جای تایپ کردن یادداشت‌هایتان، آنها را بنویسید. با این روش به جزئیات توجه بیشتری می‌کنید و اطلاعات را بهتر به خاطر می‌سپارید.

6. کمک بگیرید

تنها به این دلیل که همکلاسی‌ها و معلم‌هایتان را نمی‌بینید به این معنا نیست که نمی‌توانید با آنها در ارتباط باشید. اگر سوالی برایتان پیش می‌آید یا مطلبی را متوجه نمی‌شوید از معلمتان کمک بخواهید. سعی کنید بیشتر در بحث‌های کلاسی شرکت کنید تا تمرکزتان را روی مطالب از دست ندهید. اگر به گروهی درس خواندن عادت دارید می‌توانید با بعضی از همکلاسی‌هایتان گروه‌های آنلاین تشکیل دهید و درباره‌ی مطالب درسی بحث کنید و اطلاعاتتان را به اشتراک بگذارید. همچنین چنین گروه‌هایی می‌توانند فرصت مناسبی باشند تا اشکالات و پرسش‌هایتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

در آخر به یاد داشته باشید که این شرایط موقتی است و همه چیز بالاخره به حالت عادی برمی‌گردد. سعی کنید راه‌های مفیدی برای کنار آمدن با شرایط پیدا کنید و خیلی به خودتام سخت نگیرید. تمرکز کردن بر کلاس‌هایتان روش خوبی برای پر کردن زمان و استفاده‌ی بهینه از انرژی‌تان است.

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: