چطور مهارت نوشتن به زبان انگلیسی را در خود تقویت کنیم؟

اهمیت نوشتن واضح و صحیح به زبان انگلیسی را نمیتوان نادیده گرفت. امروزه زبان آموزان و معلمان دائما به صورت نوشتاری و از طریق ایمیل و پیام کوتاه با یکدیگر در ارتباط هستند.
چطور مهارت نوشتن به زبان انگلیسی را در خود تقویت کنیم؟

 

نکاتی برای تقویت مهارت نوشتن با استفاده از ابزارهای آنلاین

اهمیت نوشتن واضح و صحیح به زبان انگلیسی را نمی توان نادیده گرفت. امروزه زبان آموزان و معلمان دائما به صورت نوشتاری و از طریق ایمیل و پیام کوتاه با یکدیگر در ارتباط هستند. هدف تان از یادگیری زبان انگلیسی هرچه که باشد، خوب نوشتن و انتقال صحیح مفاهیم مهارتی بسیار با ارزش است.

برای نمونه، نوشتن یک درخواست کار بی­نقص می­ تواند زندگی­تان را از این رو به آن رو کند. همچنین اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را داشته باشید، مهارت نوشتن به زبان انگلیسی بسیار ضروری به نظر می­ رسد. حتی در محل کار یا تحصیل تان از زبان انگلیسی استفاده نمی ­کنید، توانایی نوشتن به این زبان مزیت بزرگی به حساب می­آید.

اگر به دنبال راه ­هایی ساده برای تقویت مهارت نوشتن به زبان انگلیسی هستید، در ادامه­ ی این مطلب نکاتی برای این منظور به شما ارائه خواهد شد.

1. بسیار بخوانید

بهترین نویسندگان اغلب خواننده­ های خوبی نیز هستند. این فرض نه­ تنها درباره ­ی نویسندگان بزرگ درست است، بلکه درباره ­ی زبان­  آموزان انگلیسی نیز صادق است. با خواندن مطالبی در سطح خودتان شروع کنید، برای نمونه داستان­ های مناسب کودکان یا روزنامه­ های انگلیسی­ زبان آنلاین. سپس خودتان را با خواندن هفته ­ای یک مطلب جدید به چالش بکشید. به ساختار جمله­ ها توجه کنید و به یاد داشته باشید که نوشته­ های خوب لزوما پیچیده نیستند.

2. دفترچه­ لغات داشته باشید

همان­طور که می­خوانید، لغاتی را یادداشت کنید تا بعدا در نوشته­ هایتان به کار ببرید. این لغات ممکن است صفات جالب یا واژه­ های ناآشنا یا جدیدی باشند که قصد دارید به دایره­ ی واژگانتان بیفزایید. این لغات را به همراه معنی یا تعریف انگلیسی ­شان یادداشت یا تایپ کنید و در نوشته­ ی بعدی­ تان از آنها استفاده کنید.

اضافه کردن لغات جدید و صفت­های متنوع به جالب­تر و تامل­ برانگیزتر شدن نوشته­ هایتان کمک خواهد کرد.

3. به دستور زبان توجه کنید

یاد گرفتن گرامر ممکن است کسالت ­آور یا دشوار باشد اما متاسفانه مهم است. اما خبر خوب این است که وبسایت ­های آموزش زبان یادگیری گرامر را بسیار ساده­ تر و جالب­ تر کرده­ اند.

به محض اینکه یک نکته­ ی گرامری یا صرف فعل جدیدی را یاد گرفتید، سعی کنید آن را در نوشته ­هایتان به کار ببرید. این کار کمک تان می­کند درک بهتری از آن نکته به دست آورید و نوشته ­هایتان را واضح­ تر، صحیح­ تر و روان­ تر کنید.

4. از فرد دیگری کمک بخواهید

از یک دوست یا معلم تان بخواهید نوشته­ های تان را بخواند و به شما بازخورد دهد. همچنین می­توانید از طریق اینترنت با افراد انگلیسی­ زبان در ارتباط باشید و از آنها برای بهبود کیفیت نوشته ­های تان کمک بگیرید.

5. از فضای مجازی بهره ببرید

اگر به دنبال راهی ساده و جذاب برای تمرین و تقویت مهارت نوشتن به زبان انگلیسی هستید، توییت کنید، در فیسبوک فعالیت کنید یا وبلاگی به زبان انگلیسی راه بیندازید. این روش برای تمرین نوشتن عالی است و به شما کمک می­کند اصطلاحات و عبارت­های تازه ­ای یاد بگیرید و در عین حال با افراد انگلیسی­ زبان و سایر زبان ­آموزان جهان در ارتباط باشید.

 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: