نکات مهم برای کمک به شما در کسب بالاترین نمره در آزمون اسپیکینگ (مهارت گفتاری زبان انگلیسی)

اگرچه همه امتحانات با یکدیگر کمی متفاوت هستند، اما این نکات اسپیکینگ به شما کمک می کند تا در بخش اسپیکینگ هر آزمونی در زبان انگلیسی امتیاز بالایی کسب کنید.
نکات مهم برای کمک به شما در کسب بالاترین نمره در آزمون اسپیکینگ (مهارت گفتاری زبان انگلیسی)

همانطور که از قبل می دانیم، طیف گسترده ای از آزمون های انگلیسی در دسترس شماست تا سطح خود را بررسی کنید یا توانایی های خود را با آن ها محک بزنید. اگرچه همه امتحانات با یکدیگر کمی متفاوت هستند، اما این نکات اسپیکینگ به شما کمک می کند تا در بخش اسپیکینگ هر آزمونی در زبان انگلیسی امتیاز بالایی کسب کنید.

1. در مورد ساختار آزمون تحقیق کنید

اکثر آزمون‌های زبان انگلیسی در وب‌ سایت‌های خود اطلاعاتی در مورد ساختار آزمون دارند. حتما این مطالب را با دقت بخوانید یا از معلم خود بخواهید آن را برای شما توضیح دهد. دانستن اینکه در آزمون انتظار چه نمونه سوالاتی را داشته باشید، به شما احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و با درک آنچه که باید در هر بخش انجام دهید، به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که شرایط لازم برای قبولی را دارید.

2. مطمئن شوید که حتما به همه سوالات پاسخ می دهید

کسانی که از شما آزمون می گیرند آموزش دیده اند تا افرادی را که پاسخ ها را حفظ می کنند، شناسایی کنند. یکی از راه هایی که آنها متوجه این موضوع می شوند زمانی است که افراد پاسخی که مربوط به یک سوال است را می دهند اما در واقع پاسخ اصلی مربوط به آن سوال نمی باشد.

اطمینان حاصل کنید که به سوالات به خوبی گوش داده یا آنها را با دقت بخوانید و به تمام نکات مورد نیاز پاسخ دهید. اضافه کردن اطلاعات بیشتر به پاسخ تان خوب است، اما ابتدا باید اولویت خود را به گفتن تمام اطلاعاتی که نیاز به ارائه آنها دارید، قرار دهید تا قبل از هر چیزی توانسته باشید به طور کامل به سؤال پاسخ داده باشید.

3. برای آزمون به خوبی آماده شوید اما پاسخ ها را حفظ نکنید

اطمینان حاصل کنید که می توانید تمام اطلاعات اولیه ای را که می دانید برای امتحان به آن نیاز دارید را در نظر می گیرید. به این فکر کنید که چگونه در مورد گذشته خود، اهداف خود برای آینده، چیزهایی که دوست دارید (و دوست ندارید)، زندگی روزمره و مکانی که در آن زندگی می کنید صحبت کنید. اینها همه موضوعات رایجی هستند که در سؤالات ابتدایی امتحانات اسپیکینگ در مورد آنها پرسیده می شود. با این حال، فقط پاسخ سوالات را حفظ نکنید. فردی که از شما آزمون می گیرد قادر به تشخیص آن خواهد بود و در برخی از امتحانات، شما برای این کار نمره خود را از دست خواهید داد.

4. واژگان تخصصی مرتبط با زندگی و علایق خود را بیاموزید

در اکثر امتحانات، گستره ی دایره لغات عاملی است که در نمره ای که کسب خواهید کرد تاثیر بسزایی می گذارد. اگر بتوانید از واژگان خاص و پیشرفته برای صحبت در مورد زندگی و علایق خود استفاده کنید، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد.

برای مثال، این دو عبارت را با هم مقایسه کنید:

“I have a pet dog. She stays with someone when I am at work.”

“I have a golden retriever. She stays with a dog sitter when I am at work.”

اگر دقیق تر به این مثال ها توجه کنید، می بینید که پاسخ دوم سطح پیشرفته تری از زبان انگلیسی را نشان می دهد. به پاسخ‌های خود شاخ و برگ بدهید و با آنها خود نمایی کنید! تا وقتی که زمان کافی وجود دارد، اطلاعات بیشتری را به پاسخ‌های خود اضافه کنید. افزودن جزئیات بیشتر به نشان دادن گستره دایره لغات و تسلط شما بر آنها کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند با استفاده از واژگان بیشتر یا ساخت جملات جالب مهارت خود را بهتر نشان دهید.

برای هر سوال، پاسخ  کامل و اصلی را بدهید، سپس دلیل آن را توضیح دهید و در صورت لزوم یک مثال هم بزنید. اگر فرصتی برای استفاده از ساختار جملات جالب یا پیشرفته ای وجود دارد، مطمئن شوید که از آن نیز استفاده می کنید. فرضیه سازی با استفاده از جملات شرطی اغلب راه خوبی برای انجام این کار است.

5. مراقب زمان باشید

اگر محدودیت زمانی وجود دارد، مطمئن شوید که زمان کافی برای پاسخ دادن به تمام سوالات را در اختیار دارید.

6. نفس عمیق بکشید

قبل از پاسخ دادن به سوال یک نفس عمیق بکشید. این به شما زمان می‌دهد تا فکر کنید، هوای زیادی در ریه‌های خود دارید تا خوب و واضح صحبت کنید، و باعث می‌شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. اطمینان از نفس کشیدن به طور منظم همچنین به شما کمک می کند تا گفتار خود را به بخش هایی سازماندهی شده تقسیم کنید که درک شنونده را آسان تر می کند.

 

: Source

https://englishlive.ef.com/blog/study-tips/seven-top-tips-to-help-you-ace-your-english-speaking-exam/

 

 

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: