برای ارتقای سطح واژگان زبان انگلیسی خود خواندن روزنامه ها و مجلات را امتحان کنید

اما آیا می دانستید که می توانید از روزنامه ها و مجلات برای بهبود و تقویت دایره لغات انگلیسی خود استفاده کنید؟
برای ارتقای سطح واژگان زبان انگلیسی خود خواندن روزنامه ها و مجلات را امتحان کنید

از پیگیری جدیدترین شایعات افراد مشهور گرفته تا اطلاع از آخرین رویدادها، روزنامه ها و مجلات همه این مسائل را در خود جای داده اند. اما آیا می دانستید که می توانید از روزنامه ها و مجلات برای بهبود و تقویت دایره لغات انگلیسی خود استفاده کنید؟

در ادامه خواهید دید که چگونه می توانید واژگان زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و در عین حال سرگرم شوید!

ابتدا چند برنامه یا مجله خبری انگلیسی زبان را روی تلفن هوشمند یا لپ تاپ خود نصب کنید. برای مثال، اگر به آخرین رویدادهایی که رخ داده علاقه دارید، این سایت روزنامه آنلاین را امتحان کنید: https://www.theguardian.com/uk

• اگر اهل تناسب اندام هستید آقایان این https://www.menshealth.com/uk/   

و خانم ها این مجله آنلاین https://www.womenshealthmag.com/uk/fitness/

را امتحان کنید.

• شیک پوشان می توانند به این سایت سر بزنند:

https://www.gq-magazine.co.uk/

• یا حتی می توانید مجلات و روزنامه های آنلاین را بر روی سیستم عامل آیفون از طریق اپ استور و بر روی سیستم عامل اندروید از طریق گوگل پلی جستجو و نصب کنید.

در مرحله ی بعد، سعی کنید در طول روز زمانی را برای بررسی آخرین و جدیدترین رویدادها اختصاص دهید. می توانید در زمان استراحت، ناهار و یا عصرها در خانه به مطالعه بپردازید. هر چه خواندن به زبان انگلیسی را بیشتر برای خود به عادت تبدیل کنید، زبان انگلیسی شما بهتر خواهد شد!

به یاد داشته باشید، فقط چیزهایی که به آنها علاقه دارید را بخوانید. این کار شما را به مطالعه علاقه مند نگه می دارد و باعث می شود از آن خسته نشوید.

به عنوان مثال، اگر اهل کار با تکنولوژی هستید، مقالاتی که در مورد ویژگی های جدیدترین بازی های آیفون یا رایانه ای نوشته شده اند را انتخاب کنید.

اگر عاشق یک فرد مشهور یا هنرمند خاصی هستید، آخرین اطلاعات در مورد آنها را بررسی کنید. آیا آنها در حال حاضر روی پروژه ای کار می کنند؟ یا اینکه فیلم جدیدشان چطور است؟

همانطور که مطالعه می کنید، ممکن است متوجه شوید که کلمات زیادی وجود دارند که معنای آنها را نمی دانید. نیازی به نگران نیست؛ به خواندن ادامه دهید! مقاله را تا آخر بخوانید. سپس به ابتدای متن برگردید تا ببینید آیا می توانید معنای کلمات جدید را حدس بزنید یا خیر. برای اینکه راحتتر بتوانید حدس بزنید، به بقیه جمله نگاهی بیاندازید. سپس، با جستجوی کلمات در فرهنگ لغت یا به صورت آنلاین، معنای کلمات را بررسی کنید. ( برای جستجوی آنلاین می توانید این سایت http://www.dictionary.com/ را امتحان کنید).

وقتی فکر کردید که دیگر معنای همه واژگان جدید را می دانید، مجدداً مقاله را بخوانید و بررسی کنید که معنای لغات با کل جمله همخوانی داشته باشند.

وقتی معنای کلمات جدید را فهمیدید، آنها را در دفترچه خود یادداشت کنید. حتی می توانید از یک برنامه یادداشت برداری در تلفن همراه خود استفاده کنید! این کار حتی برای فقط پنچ کلمه جدید در روز هم صدق می کند!

اگر دوستی دارید که سرگرمی یا هنرمند مورد علاقه ای مشابه شما دارد، برای او لینک های مقالات روزنامه یا مجله را بفرستید چرا که خواندن این مقالات برایش جالب خواهد بود. سپس، می توانید برای صرف یک قهوه با هم ملاقاتی ترتیب دهید یا یک تماس تصویری از طریق اسکایپ داشته باشید تا در مورد آن با یکدیگر صحبت کنید. درباره آنچه می خوانید، آن چه فکر می کنید و واژگان جدیدی که یاد گرفته اید بحث کنید. سپس، می توانید نظر دوست خود را نیز در مورد آن بپرسید!

هرچه بیشتر بخوانید و بیشتر در مورد مطالبی که خوانده اید صحبت کنید، دایره لغات انگلیسی شما بهتر خواهد شد. و ما قول می دهیم خواندن به زبان انگلیسی نیز برایتان آسان تر و آسان تر شود!

بنابراین، تلفن خود را بیرون بیاورید یا به سراغ لپ تاپ تان بروید و اجازه دهید روزنامه ها و مجلات به شما کمک کنند تا سطح واژگان انگلیسی خود را تقویت کنید!

 

Source: https://englishlive.ef.com/blog/study-tips/upgrade-english-vocabulary-newspapers-magazines/

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: