آیا راه آسانی که بتوان زبان انگلیسی را در سریع ترین زمان ممکن آموخت، وجود دارد؟

برای یادگیری سریع یک زبان دیگر، به این فکر کنید که چگونه زبان مادری خود را از طریق خواندن، نوشتن و صحبت کردن یاد گرفته اید و کدام روش برای شما راحت ‌تر بوده است.
آیا راه آسانی که بتوان زبان انگلیسی را در سریع ترین زمان ممکن آموخت، وجود دارد؟

به طور معمول، کودک زبان اول خود را با قرار گرفتن در محیط مختص آن زبان یاد می گیرد، در یادگیری آن غرق می شود و گام به گام نیز در طول سال های متوالی در جنبه های مختلف زبان مادری خود آموزش می بیند. این کودکان خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را یاد می گیرند. البته که ممکن است برخی از جنبه‌های زبان برایشان آسان‌تر از بقیه باشد، اما همه مهارت‌ها در یادگیری مهم هستند.

بنابراین برای یادگیری سریع یک زبان دیگر، به این فکر کنید که چگونه زبان مادری خود را از طریق خواندن، نوشتن و صحبت کردن یاد گرفته اید و کدام روش برای شما راحت ‌تر بوده است. به عنوان مثال، اگر یادگیری زبان مادری تان با مطالعه کتب مختلف در مدرسه برایتان آسان تر شده، سعی کنید کتاب های ساده انگلیسی را برای خواندن پیدا کنید و با خواندن آنها اعتماد به نفس، دایره لغات و درک خود را از آن زبان تقویت کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که یادگیری زبان جنبه های مختلفی دارد و سعی کنید تا حد امکان از جنبه های مختلف آن بهره ببرید تا بتوانید به طور فعال یاد بگیرید. به عنوان مثال، قبل از ورود به کلاس، به موضوعی که قرار است یاد بگیرید نگاهی بیاندازید. به این فکر کنید که چه نوع کلماتی در کلاس ممکن است استفاده شوند یا اینکه ممکن است نیاز به استفاده از چه جملاتی را داشته باشید.

سپس در طول کلاس از تمام مهارت‌ها استفاده کنید، کلمات را بخوانید یا به تصاویر نگاه کنید تا سرنخ‌هایی به دست آورید. با این کار، زمانی که معلم شروع به صحبت می‌کند، نه تنها متوجه آنچه که می‌گوید می شوید، بلکه ‌می توانید کلماتی را که استفاده می‌کند نیز به خاطر بسپارید.

گوش دهید که آیا معلم گفته های شما را تصحیح می کند یا خیر و بررسی کنید که آیا آنها در مورد واژگان یا دستور زبان شما نکته ی خاصی یادداشت می کنند یا نه. مطمئن شوید که در پایان درس به اسلایدهای قبلی برگردید تا واژگان را دوباره بررسی کنید، و یادداشت ها را دوباره بخوانید تا مروری بر روی اصلاحاتی که انجام شده داشته باشید.

اگر کلماتی وجود داشت که معنی شان را نمی دانستید، آنها را یادداشت و بعداً دوباره مرور کنید. روز بعد سعی کنید با یادداشت کردن آنچه یاد گرفته اید یا با صحبت کردن به زبان انگلیسی با شخص دیگری در مورد کلاس روز قبل، مطالب را مجدداً بررسی کنید.

به دنبال فرصت هایی برای گوش دادن به زبانی که در حال یادگیری آن هستید، باشید. به عنوان مثال، تماشای یک کلیپ در اینترنت آن هم بارها و بارها با وجود زیرنویس کار آسانی است، چرا که به شما در بررسی معنای آن کمک کند. یا فیلم‌های اکشنی را انتخاب کنید که درک داستان آن برایتان آسان باشد. سپس شرح داستان فیلم را بخوانید تا مطمئن شوید متوجه شده اید چه اتفاقی افتاده است. حتی می توانید سعی کنید که نقدی برای فیلم ها بنویسید.

به دنبال الگوهایی در زبان بگردید، به عنوان مثال الگوهای آوایی مانند "what, where, when"، " the cat, sat on the mat" یا الگوهای صرف افعال مانند " go, going, gone".

از محتوای آسان شروع کنید و به دنبال محتوای دشوار تر بروید، و گاهی اوقات خود را به چالش بکشید، زیرا تلاش برای بیان موارد دشوارتر به شما انگیزه ی بیشتر و بهتر آموختن را می دهد.

هنگام یادگیری واژگان، برای هر کلمه تصویری در ذهن خود بسازید. به عنوان مثال برای کلمه "گل" یک گیاه زیبا که در حال رشد است را تصور کنید، در حالی که برای کلمه "آرد" شخصی را تصور کنید که با آن نان درست می کند.

سعی کنید دوستی پیدا کنید که در حال یادگیری زبان انگلیسی باشد و هر هفته زمانی را تعیین کنید که زمان تمرین انگلیسی شما با یکدیگر باشد. ترتیب یک ملاقات و صرف ناهار را با هم بدهید و مطمئن شوید که همه چیزهایی که راجع بهشان صحبت می کنید به زبان انگلیسی است.

یا با خانواده خود موافقت کنید که شنبه ها هنگام خوردن صبحانه، وقت انگلیسی صحبت کردن خانواده تان با یکدیگر خواهد بود. به این ترتیب همه زبان می آموزند و از کلاس زبان شما بهره می برند!

سعی کنید تا جایی که می توانید به کلاس زبان بروید تا مهارت های جدید و شگفت انگیز خود را تمرین کرده و تقویت کنید. و در آخر همیشه سعی کنید به خاطر کارهایی که موفق به انجامش شده اید به خودتان تبریک بگویید، نه برای کارهایی که نتوانسته اید آنها را به اتمام برسانید.

 

Source: https://englishlive.ef.com/blog/study-tips/is-there-an-easy-way-of-learning-english-fast/

 

 

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: