با رعایت این نکات در امتحانات زبان انگلیسی قبولیت صد در صده!

برای یادگیری یک مهارت جدید و بهبود زبان انگلیسی خود در دانشگاه یا محل کار سه مرحله وجود دارد. رعایت نکات مطالعه در هر مرحله می تواند کار شما را آسان تر کند. ابتدا باید مهارت لازم در یادگیری کلمات، گرامر و ساختارهای زبان را به دست آورید.
با رعایت این نکات در امتحانات زبان انگلیسی قبولیت صد در صده!

برای یادگیری یک مهارت جدید و بهبود زبان انگلیسی خود در دانشگاه یا محل کار سه مرحله وجود دارد. رعایت نکات مطالعه در هر مرحله می تواند کار شما را آسان تر کند. ابتدا باید مهارت لازم در یادگیری کلمات، گرامر و ساختارهای زبان را به دست آورید. همانطور که پیش می روید، باید از زبان در قالب مکالمه، تماشای فیلم، پادکست و ... استفاده کنید (که یکی از بهترین راه های یادگیری آن نیز هست). در نهایت، مانند بسیاری از چیزهایی که مطالعه می کنیم، نوعی امتحان برای قبولی نیز وجود دارد. این همان چیزی است که برای تأیید سطح صلاحیت ما با زبان جدیدمان استفاده می شود. اغلب، این همان مرحله ای است که آزمون هایی مانند تافل در فرآیند ارزیابی شما نقش به سزایی دارند.

تلاش برای قبولی در امتحان در مقایسه با صحبت کردن به یک زبان بسیار متفاوت است. در حالی که یادگیری در مسیر قبولی برای آزمون به اندازه داشتن دانش و مهارت های زبانی کافی مهم نیست، با این وجود گام مهمی در مسیر موفقیت شما به حساب می آید.

در اینجا ده نکته کاربردی برای مطالعه وجود دارد که به شما کمک می کند هنگام مطالعه زبان انگلیسی به صورت آنلاین، چه برای تافل یا در واقع هر دوره ی دیگری از زبان انگلیسی مفید باشد:

1. یک جدول زمانبندی درست کنید.

ایجاد جدول زمانبندی واقعا برای کمک به شما در امتحانات مفید است. با این کار شما یک چارچوب زمانی مشخص برای دوره و مرور کردن دروس ایجاد می کنید. این کار به شما کمک می کند تا برای خودتان به دقت برنامه ریزی و زمان بندی کنید. هم چنین برای شناسایی مطالبی که باید روی آنها بیشتر کار کنید بسیار مفید است.

بهترین راه برای تهیه جدول زمانبندی، داشتن یک دفترچه یادداشت، یا یک کاربرگ اکسل یا حتی ایجاد یک شبکه طراحی شده برای برنامه ریزی به دست خودتان است. از روز امتحان تان شروع کنید و روزهای قبل از امتحان را در نظر بگیرید و برای آنها برنامه ای تهیه کنید. سپس، در یک برگه جداگانه فهرستی از همه چیزهایی که ممکن است در آزمون آورده شود، تهیه کنید. برای مطالبی که در آنها واقعاً اعتماد به نفس کافی را دارید، لازم نیست کاری انجام دهید زیرا می توانید از این مطالب به راحتی و با مروری ساده بگذرید. همه مطالب دیگر باید در بازه ی زمانی ای که در اختیار دارید تقسیم شوند. سعی کنید دو تا سه تایم کوتاه (مثلا 40 دقیقه ای) در روز بر روی آنها کار کنید. اما به یاد داشته باشید که برای خود تایم استراحت نیز در نظر بگیرید. همانطور که روزها را در جدول زمانبندی خود مشخص می کنید، یک حس موفقیت در شما به وجود می آید که واقعا به اعتماد به نفس تان کمک می کند.

البته، در حالی که جدول زمانبندی یک ابزار عالی برای آماده سازی شما در امتحانات است، همچنین یک راه خوب برای سازماندهی مطالعه روزمره شما است تا به شما کمک کند حجم کاری خود را گسترش دهید.

2. تکالیف خود را انجام دهید.

البته بخشی از کاری که در جهت آمادگی برای امتحانات انجام می دهید، تکالیف تان در منزل است، اما انواع خاصی از سوالات همیشه پرتکرار هستند. مدرسان اغلب مجموعه ای از سوالات پر تکرار را در آزمون به شما می دهند، که می توانید پاسخ صحیح آنها را به صورت آنلاین نیز پیدا کنید. این یک نکته مطالعه عالی برای تمرین سوالات با پاسخ های کامل و صحیح برای امتحان تان است.

3. چگونگی تلفظ کلمات را یاد بگیرید.

بخش شفاهی در مطالعه زبان انگلیسی بسیار مهم است. انگلیسی زبانی است که تلفظ‌های عجیب و غریب زیادی دارد و هر چه تعداد بیشتری از این‌ تلفظ ها را یاد بگیرید، بهتر است. برای مثال، «Towcester» یک شهر کوچک در نورث همپتون‌شر است. "Toaster" وسیله ای برای پخت نان است. این دو کلمه بسیار متفاوت نوشته شده اند، اما یکسان تلفظ می شوند. در حالی که شما نمی توانید هر تلفظ عجیب و غریبی را یاد بگیرید، بلکه می توانید رایج ترین روش ها را که برای گفتن صداها به کار می روند یاد بگیرید. مجموعه هایی مانند "cious" و "sious" (که به این صورت تلفظ می شوند: "shus" مانند لغت "conscious") به راحتی قابل یادگیری هستند و به عملکرد شما در امتحانات کمک می کنند.

4. الگوهای املایی (هجی کردن) را یاد بگیرید.

شخصی که املای خوبی دارد اغلب یک انگلیسی زبان خوب است. الگوهای املایی در انگلیسی ممکن است مبهم باشند (به "Towcester" و "Toaster" در بالا مراجعه کنید) اما قوانینی وجود دارد که می توان آنها را یاد گرفت. این موارد عبارت اند از مواردی مانند یک مصوت کوتاه (short vowel) که قبل از یک صامت دوتایی (double consonant) می آید و برای بسیاری از کلمات اعمال می شود.

5. معنی سوالات را درک کنید.

مهم نیست که پاسخ شما چقدر خوب است؛ اگر سوال را اشتباه متوجه شده باشید. طراحان سوالات مانند سوالات آزمون تافل دوست دارند انواع مشابهی از سوالات را مطرح کنند، این روشی است که آنها می توانند استانداردها را در یک راستا نگه دارند. سوالات را همراه با پاسخ ها بیاموزید و اگر چیزی وجود دارد که متوجه نمی شوید از معلمان خود بپرسید.

6. عبارات جدید و پیشرفته (سطح بالاتر) را یاد بگیرید.

امتحانات در مورد تحت تاثیر قرار دادن تصحیح کننده ها نیز هستند. مطالعه به این معناست که تا جایی که می توانید با مهارت باشید. عبارات خاصی وجود دارد که ممکن است لازم باشد در امتحان به کار ببرید، بنابراین آنها را یاد بگیرید تا بتوانید به راحتی از آنها بدون ایجاد استرس در امتحان استفاده کنید. عباراتی مانند « Can you repeat that, please? » و « Could you give me a moment to think? » برای آزمون‌های شفاهی خوب هستند، در حالی که عباراتی مانند « On the other hand» و « Under certain circumstances» از عباراتی هستند که ممکن است در آزمون های کتبی شما بیاید.

7. فهرستی از واژگان تهیه کنید.

و آنها را یاد بگیرید. دایره لغات گسترده یکی از مهمترین جنبه های فراگیری زبان شماست. نه تنها در درک سؤالاتی که از شما پرسیده می شود کمک می‌کند، بلکه پاسخ‌های قابل توجه و تاثیر گذاری نیز در اختیارتان می گذارد. بار دیگر، با نگاهی به تمرین‌ها و امتحان‌های قدیمی، می‌توانید با انواع واژگانی که طراحان سوالات واژگان برای استفاده انتخاب می‌کنند و کلماتی که در پاسخ‌های شما چشمگیر به نظر می‌رسند، آشنا شوید. این یک نکته مطالعه قوی است که نوع سیستم های ارزیابی واژگان انگلیسی در امتحانات را پیدا می کنید و سپس مطمئن می شوید که با آنها آشنا هستید.

8. زبان را قورت بدهید.

یکی از بهترین راه ها برای بهبود زبان انگلیسی، غرق شدن در یادگیری است. منظور ازغرق در یادگیری شدن، خواندن به صورت گسترده است، مانند خواندن روزنامه ها، مقالات آنلاین، کتاب ها، مجلات و غیره. همچنین منظور انجام کارهایی مانند تماشای تلویزیون، گوش دادن به موسیقی به زبان انگلیسی و غیره به مکررات است. اینها راه هایی سرگرم کننده و آسان برای تهیه برنامه تحصیلی شما هستند چراکه انجام آنها نیز بسیار لذت بخش است.

9. صحبت کنید

صحبت کردن با دوستان و خانواده نیز بهترین راه برای بهبود زبان انگلیسی است. به این دلیل که این یک فرآیند فعال است. مغز شما دائماً در حال فکر کردن است و به طور فعال بهترین کلمات و عبارات را انتخاب می کند. کلمات در ذهن شما می مانند و رفته رفته صحبت کردن برایتان بسیار آسان تر می شود.

10. این نکته فقط در مورد زبان انگلیسی نیست.

در همان ابتدا گفتیم که قبولی در آزمون زبان انگلیسی فقط به معنی قوی بودن در زبان نیست. بلکه در مورد این است که بتوانیم تحت فشار و استرس به خوبی از پسش برآییم. نکاتی وجود دارد که می تواند کمک کند. مرور یادداشت های خود در صبح امتحان نیز می تواند به شما کمک کند تا احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید. مقداری صبحانه یا ناهار به شما انرژی می دهد. البته بحث در مورد پاسخ های خود با دوستانتان بعد از امتحان ایده خوبی نیست. اگرچه همه ما می دانیم طبیعت انسان اینگونه است که نگران باشد اگر پاسخ های ما با پاسخ های دیگران متفاوت باشد چه؛ اما این کار اصلا توصیه نمی شود. کمی زودتر حاضر شدن در محل امتحان قبل از شروع امتحان نیز می تواند اضطراب را تا حدودی کاهش دهد.

 

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

 

 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: