بعد از رسیدن به اهداف زبانی تان به خودتان پاداش دهید

تسلط و پیشرفت شما در درک زبان انگلیسی پس از مطالعات سختی که داشته اید، یک موفقیت بزرگ محسوب می شود. و شما قطعاً مستحق دریافت پاداش هستید.
بعد از رسیدن به اهداف زبانی تان به خودتان پاداش دهید

 

تسلط و پیشرفت شما در درک زبان انگلیسی پس از مطالعات سختی که داشته اید، یک موفقیت بزرگ محسوب می شود. و شما قطعاً مستحق دریافت پاداش هستید. اما چرا چیزی که شما را حتی به هدف نهایی تان آن هم داشتن درکی گویا و روان بر زبان انگلیسی نزدیکتر کند، انتخاب نمی کنید ؟

چه شما در نهایت توانسته باشید لغات پیچیده‌ای را به خاطر بسپارید، و چه به تازگی در یک آزمون موفق شده باشید و یا در یادگیری به مرحله بالاتری صعود کرده باشید، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای پیشرفت تان به خود پاداش دهید و هم زمان به بهبود مهارت‌های زبانی خود ادامه دهید.

ما لیستی از موارد مورد علاقه همگان را جمع آوری کرده ایم:

خرید اشتراک و عضویت در مجلات

با عضویت در مجلات که راهی عالی برای لذت بردن و عادت به منظم خواندن به زبان انگلیسی است، شروع کنید. اگر به اخبار و مجلات تامل برانگیز علاقه دارید، مجلاتی مانند نشنال جئوگرافیک1، تایم2 یا اکونومیست3 انتخاب خوبی هستند. از آنجایی که این مجلات ساختار نوشتاری یک زبان را با حساسیت و کیفیت بالایی ارائه می دهند؛ خواندن آن در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشید برایتان دشوار نخواهد بود.

اگر سطح زبان شما کمی پیشرفته ‌تر است و به ادبیات و هنرعلاقه ‌مند هستید، می‌توانید مجلات نیویورکر4 یا ونتی فر5 را امتحان کنید و یا سعی کنید عضو یک مجله تخصصی مرتبط با یکی از سرگرمی‌های خود مانند عکاسی، بازی های ویدیویی و یا فیلم شوید. این کار راهی مفید برای یادگیری لغات است که بعداً تاثیرش را مشاهده خواهید کرد.

اگر هم به مد علاقه مند هستید، می توانید خواندن عناوینی مانند مصاحبه ها و یا نسخه های کامل انگلیسی آمریکایی یا بریتانیایی از مجله ووگ6 را امتحان کنید. و اگر به دنبال طنز هستید، می توانید مجله پرایویت آی7 را برای خواندن و آشنایی با طنز خاص بریتانیایی امتحان کنید.

از اشتیاق خود به موسیقی غافل نشوید

اگر همیشه طرفدار هنرمندان و گروه‌های موسیقی انگلیسی زبان بوده اید و یا دوست دارید با موسیقی انگلیسی زبان بیشتر آشنا شوید، رفتن به کنسرت‌ها راهی عالی برای غرق کردن شما در این زبان هستند. اشعار و متون آهنگ ها و آگهی‌های تبلیغاتی بین آنها به تقویت مهارت‌های شنیداری شما کمک می‌کنند؛ و حتی ممکن است زمانی که آنجا هستید فرصتی برای گپ زدن با برخی از طرفداران انگلیسی‌ زبان را داشته باشید. اگر هم هیچ هنرمند انگلیسی زبانی در محل زندگی شما وجود ندارد، چرا از این فرصت استفاده نکنید تا موسیقی جدیدی را دانلود کنید و یا حتی تعدادی سی دی جدید بخرید؟

کمد لباس خود را با لباس های نو آراسته کنید

از دیگر مهارت های مفیدی که می توانید در حین پاداش دادن به خود یاد بگیرید، نحوه استفاده از وب سایت های انگلیسی زبان و سایت های تجارت الکترونیکی ( یا همان شبکه های رایانه ای برای سفارش کالا و پرداخت برای خرید محصول) است. سفارش لباس های جدید از یک سایت انگلیسی زبان راهی مفید برای یادگیری لغات مرتبط با پوشاک، خرید کردن و بانکداری و همچنین فرصتی عالی برای امتحان کردن مدهای به روز و جدید است. هنگام جستجو در سایت ها به توضیحات و همچنین تصاویر دقت کنید تا بتوانید اصطلاحات توصیفی مفیدی را نیز یاد بگیرید.

گشت و گذار در کتاب های صوتی

گوش دادن به کتب انگلیسی زبانی که توسط گویندگان خوانده می شود؛ یکی از بهترین راه ها برای تقویت درک و تلفظ شما از زبان است. در مرحله ی بعدی اگر که به فکر لذت بردن از زمانتان هستید، چرا یک کتاب صوتی برای گوش دادن حین رانندگی و یا حتی زمان استراحت تان دانلود نکنید؟

طیف وسیعی از سبک‌ها و ژانرهای مختلف را امتحان کنید، متن‌های کلاسیک نویسندگانی مانند چارلز دیکنز با رمان‌های مدرن ‌تر، زندگی‌نامه‌ها و یا کتاب‌های مربوط به واقعیت‌های تاریخی یا علمی به شما کمک می‌کند درک خود را از انگلیسی بالا ببرید و تقویت کنید و هم چنین دایره ی واژگان خود را به میزان قابل توجهی گسترش دهید. گوش دادن به کتاب‌های صوتی نیز می‌توانند راهی عالی برای آشنایی با اصطلاحات و یادگیری محتوای متن آنها باشند.

سفری به دنیای سینما

یکی دیگر از راه های مفید برای تقویت مهارت های انگلیسی شما تماشای فیلم به زبان انگلیسی است. شما علاوه بر لذت بردن از داستان فیلم، می‌توانید با لهجه‌های متفاوت زبان انگلیسی در نقاط مختلف جهان آشنا شوید. اگر فیلم زیرنویس دارد، می‌توانید اصطلاحات و عبارات را با معادل‌هایشان در زبان خودتان تطبیق دهید؛ و حتی ممکن است بتوانید متوجه لحظاتی که مترجمان جمله یا عبارتی را به اشتباه ترجمه کرده‌اند بشوید و آنها شناسایی کنید. اگر هیچ فیلمی وجود ندارد که در سینمای محل شما نمایش داده شود، می‌توانید چند دی‌وی‌دی و یا اشترک یک کانال تلویزیونی انگلیسی زبان را خریداری کنید. اگر هم به لهجه‌های محلی علاقه دارید، برنامه‌های تلویزیونی انتخاب مناسبی هستند.

یک غذای منحصر به فرد

راهی دیگربرای پاداش دادن به خود در تقویت مهارت های زبان انگلیسی این است که به غذا پختن آن هم با استفاده از دستور العمل های پخت غذا به زبان انگلیسی برای خودتان بپردازید. وب سایت هایی مانند BBC Good Food، Allrecipes.com و Food Network هزاران دستورالعمل برای پخت غذا از سراسر جهان را ارائه می دهند.

این یک فرصت عالی برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه، تقویت کردن واژگان آشپزی به زبان انگلیسی و تشخیص تفاوت هایی که بین دستور العمل های غذایی در کشورهای مختلف انگلیسی زبان وجود دارد است. شما می‌توانید خوراک کلم و سیب زمینی (و گاهی هم گوشت) سرخ شده بریتانیایی، کیک های لمینگتون‌ استرالیایی و یا گوشت خوک آمریکایی را امتحان کنید. یا اصلا چرا خودتان را برای پختن غذای مورد علاقه تان با استفاده از دستور العملی که به زبان انگلیسی نوشته شده است، به چالش نکشید؟

یک دفترچه یادداشت مخصوص

همگام بودن با تمام مهارت های مربوط به یادگیری یک زبان جدید از جمله خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن، کار دشواری است و به راحتی می توان حداقل از انجام یکی از آنها غافل شد. دفعه بعدی که احساس کردید بخاطر سخت کوشی خود مستحق دریافت یک پاداش کوچک هستید، یک دفترچه یادداشت مناسب انتخاب کنید و شروع به نوشتن خاطرات روزانه ی خود به زبان انگلیسی کنید. چه از آن برای یادداشت و تمرین عبارات جدیدی که یاد گرفته‌اید و یا صرفاً برای یادداشت برداری روزانه از دستاورد های خود استفاده کنید، عادت به نوشتن به زبان انگلیسی تأثیر مثبت و قابل توجهی بر مهارت‌های زبانی شما خواهد داشت.

 

 

/Source: https://englishlive.ef.com/blog/study-tips/rewards-reaching-english-goals

 

 

مترجم: مبینا سرشاد سرهنگی

 

 


در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: