ارائه ۲۳۰ نیاز فناورانه سازمان‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری

رویداد دو روزه مجازی ارائه نیازهای فناورانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای معرفی 54 نیاز فناورانه صبح امروز 2 دی ماه جاری برگزار شد.
ارائه ۲۳۰ نیاز فناورانه سازمان‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزشی علوم و فنون کیش، دکتر توفیقی، مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش در مورد نیازهای احصا شده به تیم آموزش دیده برای بررسی نیازهای ممکن اشاره کرد و گفت: خلأهای دانشی نیازمند توجه جدی است، بر این اساس یک تیم آموزش دیده حوزه‌های مختلف را ارزیابی کردند تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های سازمان منطقه آزاد کیش برای جلب بخش خصوصی و تامین نیاز آنها استفاده کنیم.
وی ادامه داد: برای این رویداد 36 نیاز فناورانه احصا شده است و امیدواریم در مذاکرات تجاری بین شرکت‌های دانش بنیان و همکاران سازمان منطقه آزاد کیش دستاوردهای خوبی پدید آید و زنجیره تامین کنندگان فناوری و متقاضیان به هم پیوند بخورند.


رفع نیازهای فناورانه جزیره کیش
در ادامه دکتر غلامحسین مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به ظرفیت مرکز نوآوری کیش از همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی ابراز خرسندی کرد و گفت: در مرکز نوآوری کیش 45 شرکت دانش بنیان مستقر هستند و این مرکز ظرفیت پذیرش 100 شرکت را دارد. همچنین شهرکی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در کنار مرکز در حال راه‌اندازی است. کاربردی کردن ایده و تولید محصول و عرضه به بازار از دستاوردهایی است که با وجود مرکز نوآوری کیش محقق می‌شود.
وی افزود: با تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای برای رونق اقتصاد کشور و مشارکت شرکت‌ها، اتفاق خوبی در منطقه آزاد کیش رقم خورده است. نشست امروز فرصت مناسبی است که از توانمندی متخصصان داخلی در حوزه علم و فناوری بهره‌مند شویم.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش تصریح کرد: درنظر داریم با حضور شرکت‌های دانش بنیان در این منطقه و اهتمام جدی در رفع نیازهای فناورانه جزیره کیش به نمونه و الگویی برای بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شویم.

 

همچنین دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد رویدادهای برگزار شده در سال جاری گفت: ارائه نیازهای فناورانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هشتمین رویداد از این جنس است که در سال جاری برگزار شده است. در هفت رویداد مجازی ارائه نیاز فناورانه گذشته ۲۳۰ نیاز به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه و ۲۷۹ جلسه مذاکره تجاری B2B نیز برگزار شده است. در این رویداد نیز 5 مجموعه از سازمان منطقه آزاد کیش، منطقه ویژه اقتصادی جهرم، منطقه آزاد ارس، منطقه آزاد ماکو و مرکز نوآوری کیش ارائه نیاز خواهند کرد.
وی ادامه داد: مزایای رویداد به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری شامل تامین نیازهای فناورانه کشور در زمان تحریم، تزریق فناوری به بدنه صنایع مختلف، ایجاد روحیه خودباوری برای شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال و کاهش خروج ارز از کشور است.


شبکه‌ای متشکل از 9 هزار واحد فناور در خراسان
همچنین دکتر قنبری، رییس پارک علم و فناوری خراسان، مزایای ارتباط پارک‌های علم و فناوری با مناطق آزاد اقتصادی را برشمرد و گفت: مناطق آزاد بخش خصوصی فعالی دارند که در زمینه صادرات فناوری می‌توانند به پارک‌ها کمک کنند. از طریق شبکه زیرساختی‌ای که بین پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده است نیازهای فناورانه از طریق این شبکه اطلاع‌رسانی می‌شود و 9 هزار واحد فناور متصل به این شبکه راهکار مناسب فناورانه ارائه می‌کنند.

صندوق پژوهش و فناوری ارس صندوقی برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان فعال در مناطق آزاد
همچنین دکتر پریسا بهلولی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ارس با اشاره به شکل‌گیری این صندوق با سرمایه اولیه سه میلیارد تومان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: فعالیت صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ارس از یک سال پیش آغاز شده است و در حوزه‌هایی چون خودروسازی، شیمیایی، نفت و گاز، صنایع غذایی و فولاد فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر سرمایه اولیه، 9 میلیارد تومان خط اعتباری از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کردیم که 6 میلیارد تومان آن مصوبه دارد و این خط اعتباری قابلیت شارژ شدن دارد. ما در صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ارس امکان تامین مالی تمامی شرکت‌های دانش بنیان فعال در مناطق آزاد کشور را فراهم کرده‌ایم.

 


نیازهای لجستیک و کشاورزی در منطقه آزاد ماکو
در پایان نیز دکتر محمدرضا عبدالرحیمی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو به محورهای نیازهای فناورانه این منطقه اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از اندوخته و تجربیات داخلی و نوآوری جوانان در شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کنیم تا واحدهای اقتصادی در مناطق آزاد رشد و جهش بیشتری در تولید محصولات فناورانه داشته باشند. در حال حاضر 75 درصد از مساحت کل مناطق آزاد در کشور را منطقه آزاد ماکو تشکیل می‌دهد؛ این منطقه وسعت قابل توجهی دارد و منابع بسیاری را در اختیار اقتصاد ملی می‌گذارد.
وی ادامه داد: دو موضوع لجستیک و کسب و کارهای کشاورزی و شیلات از محورهای مهم منطقه آزاد ماکو است که نیازهای فناورانه آن در این رویداد ارائه خواهد شد. همچنین این منطقه با وجود 18 معدن کانی‌های فلزی و غیر فلزی و سنگ‌های تزیینی و ساختمانی، ظرفیت بالایی برای جهش تولید دارد.

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

  • معرف بي نظير

  • احمد سامعي بسيار عالي

  • سودا بسیار عالی

  • افشين خداقوت

  • نیلوفر جمشیدی سپاس از برگزاری رویداد

  • مدیر سامانه سپاس از شما

  • عباس وکیلی برگزاری رویداد دو روزه مجازی ارائه نیازهای فناورانه مناطق آزاد کار خلاقانه ای بود که موسسه انجام داد. خداقوت

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: